@Villenyblom sa:
Facit framöver:
Stulle
Silverholt Örnblom Stenb Billy
Teo/Pavic MRS Drott Calle
JW Nico
mer detaljer kommer efter matchen
Ingen vidare forcering i slutet heller, surprise surprise. Att vi är uddlösa i open play är knappast någon nyhet, varför? Vi slår flest långbollar i hela serien, dock med högst % men det är mycket för att vi byter sida där spelaren oftast står helt omarkerad vilket vi ska fortsätta med då vi har många bra fötter i backlinjen och på innermitten. Det komiska i det hela är att vi har lägst % i vunna nickdueller vilket inte är så konstigt då vårt lag är ganska korta, långbollar på keene, calle och pavic är ingen supersmart idé. Ge fan att slå långbollar om dem inte ska till Nico. På fasta är vi dock ett hot framåt, men inga ballonghörnor tack. Överlag mer rörlighet och mer bollar på marken eller iaf i djupled.
I backlinjen tycker jag mest Synd om Billy, fine att Silverholt var en av seriens bästa vänsterbackar förra året men när Silver är tvåfotad och kan flytta han till andra kanten så väljer man lagets långsammaste spelare framför? Vi kan endast tacka Jörgen att han är en medioker coach som inte uttnytjar det till fullt. Tatu är snabb, men thats it. Ser osäker ut i nästan alla aktioner han gör och är väldigt lättläst. Örnblom och Stenberg är ett bra lås med bra fötter och väldigt hög nick%. Stenbergs inledning inte superbra men överlag den bästa spelaren på vänsterplatsen. Billy ingen jätte i defensiven men bra löpstyrka och fina hårda inlägg. Bör funka bra med överlappar med Calle
Iår har vi lägst % i dribblingar där våra kanter har oerhört låg procent. Calle är ingen superdribblare sett till procent men visar många aktioner av inviduell briljans och kreativitet som saknas. Vänsterkanten är det desto värre. Förra året stod Petrovic med flest dribblingar i serien till en väldigt hög % och toppade många andra kolumner men iår är det tvärtom. Nu har det inte gått jättemånga matcher så låg sample men Astvald och Pavic har tillsammans lika många dribblingar som Calle nästan har på en match (ej skämt). Lägg till att ingen av dem varken skjuter mycket eller ligger bakom mycket framåt(asfalt har ok siffror men få matcher och efter dagens insats så skiter jag i det helt ärligt). Teo fick inte supermycket speltid som ytter iår men utmanar väldigt mycket och löper dubbelt så mycket i djupled än vad Asfalt har gjort under inledningen. Helt okej expected assist och kommer ändå hyfsat mycket till avslut. Hög inläggsprocent med bra sample size så föredrar att han spelar till höger och Calle till vänster så att han ska skära in i banan. Defensiven har han också bättre siffror än resterande. Innermitten är ett lyxproblem men håller fortfarande MRS-Drott tills man har fått se Hauk lite närmre. Ska tilläggas att Engqvist har vart bra och synd att han ska få nöta bänk.
Framåt är det mångas favorit som är syndabock. Att vara så given är för mig helt obegripligt. Keene är en pådrivare och ledare som inte såklart inte kan mätas i statistik men hans siffror är så fruktansvärt usla så jag blir gråtfärdig. En anfallare som snittar 1(!!!!!) skott per match är för mig helt sjukt. Dem målen han gör är ofta för det grova jobbet han tar eller när han blir super framspelad (Falken). Gick upp i flest luftdueller förra året och vann 25%, dribblar knappt, långsam, iår fler frisparkar emot än med. Listan kan göras lång. Jw ska tilläggas att det inte är någon jätterolig spelare heller men det är svårt att göra något om man får en kvart på sig varje match att utträta något. Är dock väldigt mycket snabbare i steget och löper i djupet desto mer vilket kompletterar Nico bra då Keene och Nico är för lika. Hyfsad xG för att spela i ett så trött lag som LSK tack vare att han skapar hyfsat mkt själv men framför allt löper mycket i djupet och är dessutom bra på huvudet.