Kollade genom sista 20 idag för att förstå vad som hände. Ja, vi släpper in tre mål, men det går f-n inte säga att det är ett haveri.
Vi möter ett bra lag med vittring, deras inhoppare Egnell gjorde också några riktigt bra prestationer.
Ickerutinen och bristen på samspel, trygghet, trötthet i backlinjen tänker jag är vad som resulterar i 3-2. Varmanen hade kunnat nicka hem, alternativt till hörna men han hör inte Månz som visar honom möjligheten att nicka ner hem till Stulic. Han hade såklart kunna spela coolare i situationen som ger frispark. Men va fan. Han är het för att ha skapat en situation han vill reparera. Perkele liksom.
Jag tänker också att vi blir lite långa, och därmed lite öppna och sårbara. Men det är också av den anledningen att man medvetet inte vill falla tillbaka och låta GAIS skapa press, utan hålla upp laget och vinna tid på rätt ställe. Schweizerost.
Min slutsats är att det i mångt och mycket är oflyt som gör att GAIS lyckas göra tre baljor på oss. Drotts täckning som studsar fram till fristående Maric... Oddsen på den? Sen hade resten inte skett om Mehic inte gått sönder. Därmed inte sagt att det var Stulles fel, men det var ett klart svårt pressat läge att komma in i.
För laget ser jag ingen anledning att göra om massor. Följ gameplan och gör vad ni hittills gjort bra, så kommer resultaten över tid. Stulic behöver också få erfarenhet, och då gärna som förutbestämd starter.
Forza!