Vi, du och jag som hänger här och på Visman ibland 2221 andra, är genuina Östersupportar och som också gillar fotboll. Men vi är också en kombination av romantiker och självplågare. Vi håller fast trots upp och ner, ner och upp genom seriesystemen.
De andra är inte som vi.
De andra kommer först med resultaten, när något visar framgång, när det blir en hype. Innan dess kommer inga stora förändringar att ske. In till dess är det de små sakerna i rätt riktning som är viktiga.
Enkla biljett köp - absolut! ( Men sitter man inte fast i ett gemensamt koncept webbiljett) som hela SVFF köpt in sig i och som var daterat redan när det kom?
Gratisbiljetter, Skolkortet har funnits flera år som ju ger ungdomar fritt inträde.
Företagsläktare: sälj ut fler sektioner via företagssamarbeten. ( ICA läktaren)
Marknadsföring - Det ska synas och höras när det drar ihop sig till match.
Inför artiklar - profilerande intervjuer med islänningar och Åmålingar och Moomintroll. Personligheter skapar intresse.
Nattfotboll - Öster i Samhället: ett långsiktigt genidrag mot ungdomar men också för näringsliv och engagerade för ett bättre framtid.
Vad andra inomhusarenaidrotter har gjort, handboll och Ishockey, låter sig inte göras. De har skapat atmosfärer där du kan vilja vara där trots att du knappt förstår eller uppskattar idrotten i sig. Mat, dryck skrammel och dyra tillbehör och företagsrepresentation som går över gränsen för tagande av muta varje tisda och tossda kväll.
Fotbollen är inte sån och ska aldrig bli. Den har en annan själ, en själ där du måste uppskatta lidandet och väntan för att någon gång kunna förstå och uppskatta samhörigheten och euforin. 2003. 2005. 2013. 2021?
Kiosker. Fler, snabbare och enklare. och biljetter. Swish - klick - välkommen.
På menyn ska där finnas Stefans stryparkorv, Hauksons Vulkanglass och Dennis Dagobertmackor.
Och Päronsaft. Calles Päronsaft.