@Sheriffen sa:
@Hansen sa:
@Sheriffen sa:
@jores sa:
@Slangen sa:
@Sheriffen sa:
@Drillo sa:
@Sheriffen sa:
Jens är duktig på att betona supportrarnas värde men är ärligt sjukt nyfiken på varför så många är så nöjda utöver det. Sist gick det dåligt, nu har han bra erfarenheter men är det verkligen vad vi behöver? Jag är fan osäker men hoppas verkligen ni vet något jag inte vet.
Jag tror att du gör misstaget att bedöma honom utifrån de sportsliga resultatet som föreningens A-lag gjorde hans korta tid i klubben. Som lyfts i tråden fanns inget sportsligt ansvar i hans roll då.
Är du osäker på om han kommer vara en tillgång för föreningen så kanske du kan argumentera för varför alla de erfarenheter som lyfts här i tråden, och för all del också summerats av sportchefsmurvel Magnusson i blaskan, inte är rätt.
Personligen tror jag att det är avgörande att föreningen växer och utvecklas på ett proffsigt sätt för att skapa än bättre sportsliga förutsättningar.
Bra svar! Jag tror också att det behövs en bra organisation men hade kanske prioriterat annorlunda med tex en sportchef. Ekonomin är bra just nu, sponsorintäkter är vad de är och går inte att trolla särskilt mycket med i en stad som Växjö utan att man avancerar en nivå och Jonas har verkligen gjort skillnad som ordförande med kostnadskontroll. Nu får vi in en ekonom till och som sagt så hoppas jag att det blir bra.
Jag tror inte att man har gått och letat ny klubbdirektör men när Jens blev tillgänglig slog man till, vilket är helt rätt. Hade det varit typ Jesper Jansson som blivit ledig hade vi kanske fått en sportchef istället. Båda rollerna behövs på sikt.
Håller med om att det kommer att behövas en sportchef på sikt. Jag tror dock att en potentiell sådan redan finns i ledarstaben och kan kliva in i den rollen när den skapats i organisationen.
Vem tänker du på?
Rasmus Rydén väl.
Inte ens tänkt tanken men jag gillar idéen!
Är väl han som scoutade fram t ex våra danskar om jag förstått det rätt. Så är ju inte en idé tagen helt ur luften.