@Sheriffen sa:
@Drillo sa:
Bra svar! Jag tror också att det behövs en bra organisation men hade kanske prioriterat annorlunda med tex en sportchef. Ekonomin är bra just nu, sponsorintäkter är vad de är och går inte att trolla särskilt mycket med i en stad som Växjö utan att man avancerar en nivå och Jonas har verkligen gjort skillnad som ordförande med kostnadskontroll. Nu får vi in en ekonom till och som sagt så hoppas jag att det blir bra.
Tack @sheriffen. Kul med debatt!
Just ordförande med kostnadskontroll har definitivt varit avgörande för tiden efter Allsvenska uttåget, men det har till en del skett med en närmast anorektisk organisation där många viktiga saker gjorts, men där också viktiga saker bortprioriterats.
Att nu stärka med en ekonom med marknadsfokus som leder det dagliga tror jag definitivt kan lyfta och konkurrera om intäkter såväl på det lokala, det regionala planet. Här tror jag Föreningen med sitt breda grundarbete de senaste åren kan göra stora saker med utvecklade partnerskap som stärker föreningen ekonomiskt. Ingen skugga på företrädarens prestation, men PW:s styrkor med arbetskapacitet och hjärta för vad som än krävs kan sannolikt nyttjas bättre i den roll som han nog själv tycker passar honom bäst, koordinator med sportsligt fokus mellan akademi och elit.
Ingenting kan någonsin tas ut i förskott, varken sportslig eller organisatorisk utveckling och det går därför utmärkt att förhålla sig både tveksam och skeptisk. Men ett sätt att göra en värdering av JM:s resultat i NKPG är att fundera över vilka sportsliga värvningar som Kamratklubben landat under de år som Jens haft ett stort ansvar för att skapa förutsättningar för dessa ekonomiskt. Blotta tanken på att föreningen med hårt jobb och lite stolpe in om några år kan landa en färdig Levi eller Haksa gör att våra supporterdrömmar kan se helt annorlunda ut.
Det som har gjorts i Östergötland kan också göras här.