Men ärligt talat. Stenberg har ju inte heller hållt måttet och den berömda uppspelsfoten har inte imponerat heller. Tillbaka till fyrbackslinje med Månz och Örnblom I mitten. Då kanske vi även får några lätta på fasta framåt.
Det är lätt att påstå att Stenberg inte håller måttet, men utan att närmare grunda det. Ja, han har också slagit bort passningar, men jag tror att den som kan hantera statistikprogrammen kan belägga att han håller en i jämförelse hög klass. Det är i den främre delen av planen, forwards och offensiva mittfältare som vi stallar, brister i rörelse, djupledsspel och samarbeten, vilket inte ger oss tillräckligt hög verkningsgrad.
Jag skulle mer än allt unna Örnblom att starta, men sanningen var att han något var sämre än förväntat under försäsongen, och det kan mycket väl vara så att strandade kontraktsförhandlingar och hans önskan att få prova sina vingar på annat håll är ett skäl till att han inte spelat mer än han gör. OM_ det nu är så, så kan inte klubben eller spelaren hållas enskilt ansvarig för det. _Name of the game. Personligen kan jag tycka att det är ett snyggt sätt för en ung spelare att betala tillbaka och hylla den förening som fostrat honom och gett honom chansen genom åren, att faktiskt krita på ett avtal på några år, mot ett löfte att få släppas mot en viss summa. Detta sagt utan att klandra honom hårt. Det är en bra pojk. Som den unga spelare han är har han redan spelat 80 seriematcher på elitnivå, där han startat betydligt fler än vad han bytts in i. Svårt att med det säga att han inte fått chansen.
Den ovan beskrivna spekulationen ska dock inte mynna i galla över Stenberg. en spelare som absolut levererat helt ok enligt mig, även om det absolut finns mer att ta. Jag hade gärna sett honom ta meter med boll och utmana med boll, på samma sätt som jag önskar fler skulle göra, t ex Rochester. Där finns mer att ta.