Öster säsongen 2021 - Di röe jävlarna
Tre omgångar spelade och jag behöver lufta lite känslor kring vad jag sett. Nu är det B A R A tre omgångar spelade och en grymt bra start poängmässigt, men det är inte vad jag vill beskriva.
Det jag noterar är attityden, karaktären och lugnet genom matcherna totalt sett. Spelet är långt ifrån perfekt. Samspel saknas, trianglar hackar, ett visset bolltapp av Silver senast, bollen hoppar på dåliga mattor, men trots osäkerheterna signalerar laget attityd, karaktär och lugn. Laget skiter i svårigheterna och tar jobbet, tar fajten.
Och om min analys nu stämmer, jag lever i den tron, är det något som gör gläder mig oerhört. För det är vad jag uppfattar varit avsikten och ambitionen i Velics lagbygge. För det är aldrig, nej aldrig, ett fancy spel som lirar sig framgångsrikt genom en serie. Nej det är en grinig, skitig, tråkig jävel som girigt gör det skitiga jobbet +90 minuter vecka efter vecka.
Konsekvensen av detta är att resultaten snart kommer medföra att rubriker, rampljus kommer att utmana gruppen, laget, individen, föreningen och supportern. Det kommer en hype och det kommer en förväntan och spekulationer som lätt kan sänka den framgångsrike.
Men, om, gruppen, laget, truppen, ledningen utöver allt annat håller fast vid och gör allt för att med en stolt hållning behålla attityd, karaktär och lugn, match efter match, då kommer jag som supporter få en sån go feeling av att fortsatt följa den här säsongen.
Allt arbete ligger fortsatt framför gruppen_ men jag anser att de redan nu förtjänar att kallas för _Di röe jävlarna.