@Manne sa:
@Ruuben sa:
Nu kan jag inte hålla det inne längre, Jag måste bara säga det, 2021 är Östers år.
Vi la grunden ifjol, spelarna vet vad som gäller, i år ska den bara förverkligas. Det må kanske inte bli utklassningar eller hattricks. Nä, det kommer snarare bli blodsviktiga avgöranden på övertid, uddamålssegrar, stolpe in, strumprullare, tåpaj, skjuta någon i ryggen å in. Bolljäveln ska bara studsa vår väg i år.
Gott folk, vi ska gå upp till finrummet i år, och viktigast av allt, vi ska stanna där! Punkt.
Man har onekligen lite 2012-vibbar. Topplacering året innan, bygge av grupp och trupp snarare än populistvärvningar. Bra start. Nu saknas bara klapp-klapp-spelet ;)
Mmmm, referenserna blev inte mindre tydliga av att lyssna till det patreon-exklusiva materialet från Radio 1930 där en viss Roar Hansen skrockande skrattar sig genom sin fotbollshistoria och den icke avslutade kärleksaffären med Östers IF och KGB. För den som ännu inte vågat bjuda poddagossarna på pilsner och ekonomisk uppmuntran så är det hög tid. Lyssning väl värd nåra bjudöl i månaden.
I min bok kommer Roar alltid vara välkommen tillbaka till vår förening, vilken roll man än skulle finna honom lämplig för.