@Berra sa:
Kollade upp Öster på transfermarkt. (Truppen stämmer inte helt)
Någon som har koll på hur tillförlitliga deras spelarvärderingar är?
Har inte någon koll generellt på det viset att jag kan säga att för ett europeiskt elitlag vilket som helst stämmer värderingarna si och så mycket.
Men om man bara tittar på Östers trupp på länken du angav tror jag att de övervärderar truppen som helhet, eller åtminstone att det anges värden som i flera fall inte är konkreta i den meningen att de inte går att realisera på spelarmarknaden.
Har till exempel svårt att se att Öster får två miljoner vid en försäljning av Drott. Och om det är svårt kan man enkelt se att det är närmast omöjligt att någon klubb skulle köpa Månz Berg för två miljoner kronor... Eller Lundgren för den delen, om vi tänker oss att han hade varit under kontrakt.
Andra toppar stämmer väl okej tänker jag. Om rätt intressenter kom skulle man kanske kunna kräma ut mer än två miljoner vid en försäljning av Örnblom och om Hauksson gör det bra mer än knappa två miljoner för honom.
Mattis är värd mer än en halv mille också. I övrigt tror jag ingen är undervärderad direkt, snarare motsatsen i så fall.
Konstigaste värderingen annars är nog att Silverholt skulle betinga ett värde som bara Mortensen slår.