Det är ett stort - men positivt - dilemma du lyfter Hansen. För när jag slänger ett öga på din lista tänker jag direkt att Adolfsson självklart måste in i truppen, kanske till och med nosa på startplats ibland. Det är ju vår kommande guldkalv som i mina ögon skall bilda mittlås med Örnblom kommande fötti åren. Men inser sen att konkurrensen är stenhård.
Zahirovic känns det lite som nu eller aldrig för. Jag hoppas på nu. Och i vart fall fram till vår nye ytter är presenterad borde han verkligen ha en plats i truppen.
Henningsson håller jag med om vilket gör att förlängningen med honom blir än mer märklig i mina ögon.
Brenner Toris, troligen har du rätt vilket gör att det väcks frågetecken för just den värvningen.
Tennis och Ahrn kan vi nog räkna bort från klubben.
Hade jag varit coach hade jag på bänken velat ha 1 ytterback, 1 mittback, 1 ytter, 1 anfallare och 2 innermittfältare (en offensiv och en defensiv). Det skulle leda till att en anfallare hamnar utanför truppen, så mitt försök blir till slut väldigt likt ditt försök och ser ut som följer:
Tannus
Ahrn
Alexandersson
Henningsson
Adolfsson
Toris