@Calle01 sa:
@jojolaget sa:
Hade vart mer naturligt att JW fick återgå till den göteborgska fotbollens bakgårdar, Simon gjorde iallafall mål i U21 och är en jobbig jävel för motståndarna, JW är ingenting.
Som skrivits innan är händelserna beroende av kontraktslängd, vad Öster vill, vad spelarna vill etc. När Simon A lämnade (i juni) var läget annorlunda än idag, även om det bara var 1,5 månader sedan. Då spelade vi med två man på topp (3-5-2 eller 4-4-2), och en vilt kämpande men målofarlig Keene var andreforward i ordningen. Hade jag varit JW hade jag också stannat och kämpat. Nu har Isak Magnusson värvats och Öster har bytt till 4-3-3. En ny sportchef har anställts och ingen vet hur han ser på laget och truppen. I bästa fall lossnar det för JW och han blir en tillgång. I värsta fall visar han lika lite som tidigare och vi får släppa honom gratis efter nästa säsong.
Jag tänker att om JW inte lyckas logga mer speltid, och då visa att han förtjänar den med att leverera poäng, så är han nog den mest angelägne om att be sin agent sondera intresse hos andra klubbar för att sedan förhandla en out. Han vinner inget på att sitta av ett kontrakt som bara ger pengar. Hans framtida inkomst ligger på att spela och leverera om och om igen.