@fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
@Slangen sa:
@fåtöljsupporter a.k.a. fr sa:
Antingen är klubben och laget i omdaning i och med ankomst av klubb- och sportchef eller är det något som skaver i laget. För spelarnas insatser i spelet tycker jag andas att något är fel, kryddat sedan med försäljningar tyder detta än mer på något tokigt.
Hoppas bara jag har fel aning. Eller sitter velic löst….
Fast defensivt är vi ju typ bäst i serien. Idag stänger vi ju återigen helt ner ett av de bästa offensiva lagen. Då är det ju faktiskt svårt att motivera varför vi ska byta mittbackspar även om jag personligen inte är något fan av Stenberg. Örnblom spelade bort sig genom en mycket svag försäsong.
Är vi? Jag räknar till fyra lag som är bättre, så inte ens kvalplats. Men visst, 0-0 är också ett resultat som alla andra, för mål kan vi inte göra.
Men mitt inlägg handlade inte om örnblom, utan mer om hur det ser ut på plan. Tycker något skaver och gjort så ett längre tag. Men svårt att sätta fingret på exakt vad.
Att andra lag har släppt in färre mål innebär ju inte nödvändigtvis att de är bättre defensivt. Ett lag som äger boll stora delar matcherna släpper ju exempelvis inte in särkilt mycket mål, utan att för den skull vara starka defensivt. Tittar du på den defensiva organisationen och hur vi hanterar offensivt starka lag som exempelvis TFF anser iallafall jag att vi är ett av seriens bästa defensiva lag. Det innebär ju dock inte att jag tycker att vi ska nöja oss så.