@Bissan sa:
@Hasse-Hattrick sa:
Är det någon som vet något mer om de långtidsskadade spelarna?
Kommer Mehic att spela något mer? Har han kontrakt nästa år?
Kommer Keen att spela något mer för oss? Hans kontrakt går väl ut snart?
Hur långt borta är Silverholt och Drott?
Mehic har de väl tidigt gått ut med att säsongen är över. Och hans kontrakt går ut efter säsongen. Min förhoppning är att vi lyckas skrällvärva Nilsson, och i så fall behövs inte Mehic. I annat fall ser jag gärna förlängning med honom och fortsätta med Mehic/Stulic.
Keenes kontrakt går ut efter säsongen och har svårt att se att han får förlängt.
Tycker att det är dags att ta ett ordentligt beslut om Stulic. Han börjar närma sig den åldern där han måste få spela seniorfotboll på riktigt och inte i den deppiga u21-serien om man inte ska skada hans utveckling.
Beroende på hur mycket man tror på honom så bör man antingen satsa på honom som etta till nästa år eller i annat fall låna ut honom till division 1/2. Kan man köra ett sådant samarbetsavtal som med MFF om Nilsson kan han väl vara tvåa då också om man lyckas placera honom i något lag som ligger rätt till geografiskt.
Oavsett tycker jag man ska förlänga med Mehic. Han lär på grund av skadan knappast ha massor av alternativ och bör därmed inte vara särskilt dyr. En sådan förlängning skulle vara bra oavsett om man väljer Stulic som etta och Mehic tvåa, Mehic som etta och Stulic som utlånad tvåa eller Mehic som etta/tvåa, ny målvakt in som etta/tvåa och Stulic som utlånad.
Nilsson tror jag kan vara möjlig att låna in igen men jag är speciellt allergisk mot målvakter på lån, så länge inte nöden kräver det så som i år.