Örnblom igen.
Öster verkar ha haft ett bud av rysk obskyr klubb i vintras, vilket inte lockade någon, Örnblom förväntade sig speltid men levererade inte och hamnade på sidan. Nu ropar en hel del efter att han borde ha spelats tack vare att han var egen spelare med ett bra record från 2020.
Jag ställer mig frågan, och de mest högljudda i övrigt får gärna svara, om nu Örnen var så självklart mycket bättre och lagets framtidsnamn, hur kommer det sig då att inget annat lag än GAIS velat lösa honom från kontraktet under 2021, eller för den delen se till att säkra honom från årsskiftet om nu Öster begärt för mycket?
Det kan ju omöjligen vara så att andra lag i Sverige eller utlandet inte har koll på en 22 årig spelare som gjort 7 baljor under en SE säsong och ca 70 tävlingsmatcher för en elitklubb de senaste åren, och utöver det x antal matcher i ungdomslandslag.
Är det verkligen rimligt att såga en alagstränare som rimligen inte vill annat än sin egen klubbs framgång, som skyldig till att Filip söker sig vidare för speltid någon annanstans. I GAIS.
Återigen. Jag gillar Örnblom och trodde ett tag att han skulle fortsätta övertyga detta året. Men ansvariga som sett honom varje dag och tar ut laget har haft en annan uppfattning och rimligen bättre koll än mig.
Lycka till Fille, i GAIS