Gällande våra danskar: Jag kan inte låta bli att göra en liten referens till när Öster tog in Prigoda/Andreev från Sovjet inför 1989. Lite speciell situation - då höll östblocket på att rämna, idag är det COVID-19 - och vi fick plötsligt möjligheten att värva spelare som var lite över vår dåvarande nivå som ett vilt kämpande men ett lite planlöst Superettalag som inte många utom kanske vi trodde på.
Våra två danskar kom in och höjde lägstanivån i truppen drastiskt. Gav en injektion av självförtroende åt sina lagkompisar som året innan kämpat i botten. Tillsammans med kloka tränare som fick en försäsong att fila på sina idéer, som kan serien utan och innan och som kunde resten av sin trupp.
Jag är väldigt förtjust i det här lagets potential. Och jag hoppas att de som spelar i det är lika förtjusta. Får vi bara behålla stommen kan vi tappa en och annan, men några vi absolut inte ska släppa lättvindigt är våra två danskar.
Och Pavic sen - såna ska vi ha många av i laget. En fanbärare som jag känner har vuxit till sig i år, känns inte längre riktigt lika valpig som tidigare. Han spelar dock fortfarande sin fotboll med ett leende och är inget annat än en tränardröm. En representant för det nya Öster.
Pavic var viktig, och nu vill jag se Drott förlänga också. Har höjt sin lägsta nivå otroligt mycket. Tidigare kunde han i enstaka matcher komma upp i den potential han visar nu, nu är det liksom standard. Med de här två och de övriga redan kontraktsbundna känner jag mig ändå rätt lugn inför nästa år, då är signalen till alla övriga att vi stannar i det här sköna gänget och ser vad det leder till.