@Kalle Dahl sa:
@Peter
Okej, jag var bara inte helt säker på om du syftade på Stefan då hans tripp till Djurgården (då han presenterade sig som att alltid varit gårdare) inte var i närheten av när Nouri lämnade för Kalmar efter att ha lovat fans att Kalmar var något han aldrig skulle kunna lämna för. Sedan har han ju ärv en hel del annat i fatet med sin hands mot Öster och där har Stefan svårt att jobba sig ikapp trots utbrottet mot supporter borta mot Frej ifjol samt det röda senast och straffen han drog på sig mot Akropolis.
Men högerbackar är de bägge två. :)
Nåväl, ändå bra att kunna spela Stefan ikväll och spara på Silverholt lite då han som tvåfotad är viktigare än på länge nu för backlinjen då Stefan är avstängd.
Att Stefan (och Månz) lämnade efter vår degradering, eller att en fotbollsspelare säger att han alltid gillat laget han precis skrivit på för, har jag verkligen inget problem med. Syftade endast på förmågan att tappa det totalt över en skitsak. Tycker det känns som Stefan kommit väldigt enkelt undan på detta forumet, han tog ett solklart rött kort 30 min in i årets hittills viktigaste match (som dessutom var ett derby), men bilden som målas upp härinne var typ att Zeidan skulle få 2 röda och Stefan kanske, kanske ett gult kort. En rutinerad kapten (!) som skiter i konsekvenserna för laget och föreningen, endast på grund av ett taktiskt gult (som händer ungefär varje match). Det är så otroligt svagt, och något som snarare kan förväntas från Emin Nouri än en Östergrabb.
Jag håller med dig angående situationen mot Jönköping. Även om det snarare är ett ”Älgen-beteende”, man tappar det så att man inte ens hinner känna i ryggmärgen att det man gör kan ge konsekvenser för laget. Vilket snarare borde mynna ut i att gå en anger management-kurs. Samtidigt så tog ju Ljungberg ett sådant rött mot Brage hemma ifjol när han tappade det på deras maskande och fulspel men då var det i ett helt annat läge av matchen då det redan var kört och då blev det snarare hyllningar här inne för att han visade engagemang. Nu skulle Stefan visat engagemang och sin irritation på ett helt annat sätt men engagemang fanns där i alla fall. :) Min önskan hade varit att han tog ett gult genom att stanna upp, ta av sig tröjan och räcka över den till Zeidan. För mig hade det varit värt att ta ett gult på det sättet.