@Zingo sa:
Jag var riktigt besviken och arg igår, lite lugnare och mer resonabel idag. Men grundtanken är fortfarande att vi bjuder J Södra på en betydligt enklare resa än vad de borde ha fått.
- Den defensiva uppställningen säger jag inget om. Självklart ska man kunna ändra sitt spelsystem efter en duktig motståndare, och tyvärr är J Södra ett bra fotbollslag just nu. Att det stormar kring den föreningen i alla andra sammanhang tyder på att de är på väg att bli samma jojo-lag som vi en gång var (jag väljer att hoppas på att den tiden är över för oss).
- Stefan Karlsson. Det går inte att säga att domaren skulle ha blåst tidigare bara för att det skulle ha gynnat oss i det här läget. Vi skäller hela tiden på domare för att själva styra matchen och inte låta spelarna spela färdigt, i samma veva som Stefan stannat alternativt ramlat och sträckt ut händerna i en uppgiven gest hade vi fått frispark och Zeidan gult. Sen hade vi inte pratat mer om det nånsin. Att man lackar ur som Stefan gör är förståeligt - vi är människor liksom - men 1. det är inte första gången och 2. då får man bara svälja att man tappat det och inte söka ursäkter. Bra dock att Stefan själv höll sig undan från att kommentera igår.
- Moustafa Zeidan. Ingen stor fotbollsspelare. Grovt osportsligt beteende både före, under och efter situationen (filmandet med två händer i ansiktet för en situation som gällde halsen berättar precis vem han är). Stör mig som fan att en sådan sopa vinner fördel av situationen.
....en Zeidan gör väl bara som alla andra, vill vinna. Vi o alla andra SE o AS o uppåt filmar o förstärker mer eller mindre de flesta situationer, så tycker inte man skall kasta mer skit på honom än nån annan, mer kotymen i fotbollen i det stora man skall försöka diskutera eller ändra för att stävja detta. Vi har själva fått flera straffar pga detta, senast Keene o ingen som beklagade sig då.
För övrigt så tycker jag att domarn definitivt skall blåsa innan Stefans hjärnsläpp, blir ju dragen flera ggr under löpduellen o finns ingen anledning att låta spel fortgå, sedan finns givetvis inget försvar mot senare hjärnsläpp...