Man kan se det så här, efter att jag tittat på reprisen på utvisningen. Han drar en gång, fördel oss, en andra gång, fortsatt fördel, så blir det en tredje gång, där borde domaren blåst för då är det tydligt att fördelen inte hjälper. Sedan hänger motspelaren i brallorna fjärde gången och då reagerar Stefan.
Men, jag tycker inte hans reaktion är så farlig i förstaläget, han vänder sig om för att trycka bort motspelaren men båda tappar balansen och hans händer är kvar på halsen när båda tappar balansen, en ren reaktion för att inte falla hejdlöst.
Så ja, klart rött för reaktionen från Stefan, men knappast mer matchers avstängning som jag ser det. Men det lär nog blir det med tanke på andra situationer som gett fler matcher.
Dock, synd att det inte går att ge avstängning för filmning i efterhand. För jsödra spelaren filmar något extremt, jädrans ont i näsan när han ligger på marken, när händerna var vid halsen.
Jsödraspelaren får även en kraftig straffrabatt, han gör tre till fyra saker som enskilt kunde gett gult, men klarar sig undan med enbart ett gult totalt.
Skräpdomare.