@Anders sa:
@Ruuben sa:
Gott att vi lyckades hålla detta!
Synd att vi började fega så tidigt bara, skulle punkterat matchen, kunde straffat sig. Men vad hade vi gjort utan Mehic? Så jävla stabil match efter match. Blir spännande å se hur vi står oss mot kyrkgossarna på lördag.
Men vad säger man, 16 av 18 poäng på de 6 senaste, MAGISKT!
Är Mehic bäst sen Ravelli? Undrar jag på fullt allvar. Kanske att Pålle kan matcha?
Pålle hade någon riktigt bra säsong i början (han var ju då även reservmålvakt i landslaget), men gjorde också många plattmatcher en bit in i karriären. Ofta kunde han i samma match blanda världsklass med grova tavlor. Jag tror att han efter något VM hade inspirerats av colombianen Higuita, vilket fick fasansfulla konsekvenser. Pålle är faktiskt roligare att minnas i efterhand än vad han var att se under åtminstone senare delen av sin karriär. Jag åkte hem rasande från Värendsvallen flera gånger när han stod i mål.
Mehic är en helt annan typ av målvakt. Mycket stabilare. Ser kanske inte lika spektakulär ut som Pålle, förmodligen för att han står rätt från början. Jag föredrar Mehic framför Pålles underhållande cirkus och vansinniga utrusningar. Båda är/var dock väldigt bra på att ta straffar.
För att nu besvara din fråga: ja, Mehic är enligt mig bäst sedan Ravelli. Jag har följt Öster i drygt 40 år.