@Plantagenparkeringen sa:
Förstår faktiskt inte hajpen kring att Petar och Calle skulle vara superaktuella för ett annat lag i allsvenskan. Skulle möjligtvis vara ett bottenlag, men inte särskilt orolig för att de lämnar och hitta ersättare. Även om jag hellre behåller :) Däremot hade jag gärna slantat upp för en Oliver Ekroth. Plus en ytterback istället för Stefan.
Tror helt klart Petar kan vara aktuell för ett lag på i nedre delen av allsvenskan. Men i intervjun i SMP nyligen lät det ju som att han själv har insett att han nog mår bäst av att stanna i samma klubb mer än en säsong i taget, och att han trivs väldigt bra i Öster. Jag tror chansen att han förlänger är god, han verkar ha stort förtroende för Velic.
Vad gäller nyförvärv är mittback+högerback viktigast. Gärna Ekroth, iallafall om vi blir kvar i Superettan. Akropolis högerback såg mycket intressant ut när vi mötte dem, som någon påpekade. Man kan väl anta att chansen är stor att både JP och Keene lägger av efter säsongen, så där får vi troligen loss rätt stora löneposter. Keene bör ersättas rakt av men på mitten är vi starka så JP:s lön kan gärna läggas på en försvarsspelare, så slussar vi in Zahiren på mitten istället.
Dessutom måste vi ju utnyttja optionen på årets värvning i Superettan, Damir Mehic.
Skulle vi, mot förmodan, trassla oss upp i allsvenskan kanske några fler poster måste ses över.