@Calle01 sa:
Får hela tiden påminna mig om att vi inte förlorade i lördags och att denna serien lever i högsta grad. Det känns inte så, men vi är definitivt med i racet. Kom igen, Öster!
Serien lever i högsta grad, såväl för Öster som för samtliga lag ner till Landskrona och Örebro om dessa båda lag vinner kvällens matcher mot Halmstad respektive Trelleborg. Besvikelsen ligger för min del i att jag tvingas acceptera att Öster endast är ett av 7-9 lag som i första hand får slåss om andra och tredjeplatsen i serien. Så är känslan just nu i alla fall.
Samtidigt återkommer jag i mitt huvud hela tiden till att vi spelmässigt och spelare-för-spelare är betydligt bättre än lag som Brage, Utsikten, Skövde och BP. När vi får ihop spelet - som mot Trelleborg borta men även delar av matchen mot BP och nu senast inledningen mot Utsikten - kan dessa lag inte mäta sig med oss. Men vi måste höja grundstabiliteten och visa att vi även på hemmaplan kan gå ut med samma frenesi och inställning som vi gör på bortaplan.
Intressant när jag tittar på tabellen är att i princip alla, inklusive jag själv, ser HBK som given segrare av superettan 2022. Men skulle Landskrona vinna kvällens match mot HBK är de endast två poäng före fjärdeplacerade Skövde efter nästan halva serien spelad. Så att påstå att HBK är otroligt överlägsna, närmast i stil med Öster 2012, är ett påstående som faktiskt faller ganska platt.