Jag skulle ju inte nämna spelare men jag kan fan inte låta bli. Så jag nämner alla i startelvan.
Mehic: Hur bra var han inte? Plus älskar hans ilska efter 1-2 fast alla visste att MacDonky skulle blåsa av segern direkt efter avspark.
Stefan: Oh captain, my captain. Hans gamla brevbärarlungor är tillbaka. Slutar aldrig springa.
Månza: Något misstag absolut, men gjorde det mesta enkelt. Och bra.
Blomman: En match när han inte syns är liksom en bra match. Gör det han ska, rätt placerad, stöter när han ska, faller när ska. Klok som en bok.
Silverholt: En ny vår. En ny Silverholt. Dont ever change.
Calle: Börjar hitta runt på kanten nu. Vi kan sluta tjata om "Calle centralt" nu och bara njuta. Avig som fan, måste vara jobbig att möta.
Rocky Sörensen: For helvede mand! Slog han en enda jävla felpass? Lugn med boll, smartness, kyla. Och fysik när det krävs, vilket det nästan aldrig gör. Smyger runt, fångar upp bollen och startar anfall.
Drott: På väg att bli legend på riktigt. Vilket jävla jobb han lägger ner.
Petar: Superlativen räcker inte till när det är så här. Bryter mönster. Omöjlig att följa för en stackars superettaback. Kan han hålla den här nivån resten av säsongen har vi nog tyvärr tappat honom till allsvenskan eller utlandet.
Mortensen: Jobbar stenhårt, var en tånagel ifrån att bli målskytt igen (på Petars fina frispark). Hans assist till Petars 0-2 var sådär klok som man egentligen inte förväntar sig av en kille som spelar på topp.
Keene: Blev inknuffad i en medelpadare och fick ett oförtjänt (thats a first!) gult. Ägnade resten av matchen åt att låta lungorna vändas ut och in i kroppen på ett smart(!) och sansat(!!) sätt.
10 timmar i en jävla buss, kvällsmat, sova, frukost och går sen ut och gör detta. Vi har det jobbigt i första och förtjänar kanske att ligga under med något mål, men går ändå ut i andra och skruvar upp allt några notch. Är inte bara nöjda med en poäng.
Jag skiter i var det slutar, strax efter toppen, i toppen eller tillocmed i mitten. Jag har fått tillbaka förtroendet för laget. Det här kommer inte att sluta i en värvning av nån ny hipp tränare för att nån i styrelsen tycker att vi spelar för tråkig fotboll. Nu är vi Öster igen. Med små medel fast rotade i Värend bygger vi stort för framtiden.