@Lutavallen sa:
@ÖÖIIFF sa:
@Slangen sa:
@Lutavallen sa:
@JFA sa:
För första gången tittade jag faktiskt upp mot limträbalkarna igår, som en hommage till Oldtimerns oförtrutna kamp att synliggöra eventuella framtida problem. Jag måste ge hen att det ser lite märkligt ut med utskjutande träbalkar, hoppas verkligen att detta inte kommer att bli ett framtida problem.
Det är redan ett stort problem. Något måste göras ganska omgående. Limträbalkar på universitetsområdet som låg oskyddade ruttnade efter 10 - 12 år. Oskyddade träkonstruktioner på området har ruttnat redan efter 7 år. Bultarna genom limträbalkarna är en riskkonstruktion då fukt ta sig in i balken. Fukt medför en förruttnelse av trä om det blir utsatt under en längre tid.
Nu har ju moderator varit vänlig nog att dedikera en helt egen tråd till denna diskussion. Kan den då inte hållas där?
Återigen, om ”något måste göras” är det med största sannolikhet bättre att kontakta klubben direkt med konkreta åtgärdsförslag än att skriva samma sak här år ut och år in. Kontaktuppgifter till ansvariga har postats här på forumet tidigare eller går att hitta på sajten.
Där slog du hammarn på spiken, dessa jäkla limträbalkar som messerschmttrar till höger o vänster kommer med tvärsäkra budskap anekdotiskt är ju nästan ren parodi, gång på gång på gång.....
Detta är allvarliga saker, ingenting för lekmän. B)
Varför då envisas med att diskutera det här där vi alla, i bästa fall, är lekmän när det gäller limträbalkar?
(Och ja, jag fattar att du trollar med den här limträbalksdiskussionen och säker tycker att det är jättekul att sådana som jag fortfarande reagerar. Men det börjar bli tjatigt efter x antal år. Så snälla, trolla i den tråd du fått tilldelad så att vi som tröttnat kan undvika den.)
EDIT/MOD: Väl och korrekt rutet! Limträbalkarna har fått en egen tråd (på nåder och tills vidare så länge diskussionen där håller sig på någotsånär rimlig nivå), använd den.