@Ingemar sa:
@Lutavallen sa:
@jojolaget sa:
Det är inte ogräs, det är gräs.
Gräs som växer på fel ställe är ogräs. Sug på den!
Eftersom fotboll normalt sett spelas innanför de kritade linjerna är det väl av större vikt att det som växer där är av yppersta kvalitet. Efter att återigen sett stora delar av matchen, denna gång på skärm, slogs jag av att det inte en enda gång förekom snedstudsar eller annat konstigt på planen som mindre skickliga spelare kan ta till som bortförklaringar. Dessutom var planen snyggt klippt i räta linjer. Mitt påstående till er som läser detta är att vår hemmamatta aldrig, historiskt sett, har varit i bättre skick än vad den är nu. Toppklass. Sug på den!
Tror diskussionen till viss del handlar om det som är utanför de kritade vita linjerna vilket för mig inklusive andra också är viktigt (inte lika viktigt som planen givetvis) för föreningens attraktivitet ur många aspekter. Det handlar om upplevelsen, intrycket, produkten osv osv. Missförstå inte fel, men lite ordning o reda o se om sitt hus har väl inte skadat. Jag kanske ska gå med i den där gruppen, lär sänka medelåldern några snäpp.