Jag har kluvna uppfattningar. Gammaldags som jag är använder jag datorn via HDMI-kabel till TV:n vid allt "väsentligt" tittande, och där har det, med undantag för ett gäng irriterande buffringar i den ena av det två senaste bortamatcherna flutit fläckfritt efter den miserabla premiären.
Att de sedan har alla arkiverade matcher tillgängliga (CMore och Viaplays två dygn är ju absurt, tro f-n att de har kvar matcherna ändå på tolv backuper så varför inte låta oss se dem på ett smidigt sätt?) är en stor bonus, det jag saknar är hoppa 10/15s tillbaka-knappar vilket skulle göra tittandet ännu smidigare.
På TV:n ute i köket med androidTV, där mindre viktiga matcher snurrar som bakgrund till kvällsmålet, är jag fortfarande tveksam. TVn:s trådlösa har inget problem med hastigheten (yotube 4k och NF flyter som smör) och de båda andra sporttjänsterna flyter på bra. DPlay, å andra sidan, laggar inte som det gjorde de inledande omgångarna, men det är ett irriterande framelag där den skippar bildrutor ganska ofta vilket ger en ganska kantig uplevelse. Funkar för att krydda maten med att se K*F bli överkörda, men skulle bli galen om jag skulle försöka titta seriöst på hela matcher.
All in all spelar det inte så stor roll, om jag med någon sorts känsla ska kunna säga att jag står bakom min förening så köper jag abonnemanget av de som faktiskt betalar pengar till SEF och därigenom Öster. Något annat är inte ett reellt alternativ. Det får bli att mailbomba deras kundtjänst med sporadiska mellanrum som blir min menlösa protest.