@xonitex sa:
Jag säger så här att denna säsongen är inte körd, jag har sällan konstruktiva tankar efter förluster för den delen. Säsongen den lever i allra högsta grad. Men jag tror inte på det och har väl inte gjort det heller, rent spelmässigt nån gång i år. Vi visar liksom aldrig att vi är topplag. Vi har alltså vunnit turligt mot Norrby hemma, kryssat mot VSK x2, tagit 3p mot Jsödra, 4 mot ÖFK. Vi dominerar inte, vi dominerar sällan, det saknas komponenter i truppen (eller spelidén) för att få allt flyga högre.
Jag finner att det är okej att sluta 4-5 en gång till men nästa år är det fan dags att leverera på riktigt om det inte går i år. Föreningen måste utåt börja prata om allsvenskan. Spelarna också. Nu får det vara nog med komfort.
Jag saknar en redig målvakt, jag saknar en riktig ytterback, en riktig anfallare och även en annan typ av central mittfältare.
Drott
Engqvist
Utgående - hasta la vista
Ersätt och lägg krutet på en satans bra central fältare. Herdonsson blir fjärde gubbe. Efter Hauk, Kusu och mr X
Forward. JW ut och in med en högoktanig nia.
Ytterback. Ja, här behövs en förstärkning. Silverholt skadad sporadiskt, Pavic är ok och Tatu är för svag offensivt. Här borde man kunna fynda någon som i alla fall kan köra ett väggspel på offensiv planhalva men ändå försvara bakåt.
Nummer tio. Behövs konkurrens till Kozica som inte blir yngre..
Ny målvakt. Ta det som ska tas.
Go’natt.
Kanske att svära i kyrkan med tanke på allt maskande och filmande, men kändes inte jsödras nya målvakt rätt stabil? Riktigt stark i luften. Tydligen på lån från HIF. Kan han vara något att sno?
Samtidigt, Stulic är typ 500 procent bättre än förra året. Fortsätter han att utvecklas i den här takten står han i landslaget om ett par år… Kanske är priset för en riktigt stabil förstemålvakt nästa år att han får göra några missar i år?