@Vikash sa:
@Slangen sa:
@Vikash sa:
@Slangen sa:
@Ryken sa:
Är det verkligen så att en spelare måste få göra avgörande misstag i match efter match för att lära sig och utvecklas? Det blir ganska jobbigt isf...Jag kan inte heller minnas att jag sett andra blivande storspelare komma fram på det sättet.
Stulic är ju en helig ko här inne men en målvakt måste fan ta det han ska i väldigt hög utsträckning om det ska bli någon vettig tabellplacering. Varför ska man spela en spelare som kostar poäng? Är framtiden verkligen så ljus? Och är det rätt mot honom? Han måste ju må skit över alla misstag och kostymen han inte lyckas fylla även om han blandat med ett och annat fint ingripande. Känslan är att vi har en ny Robin Malmkvist i vardande och således går vi aldrig säkra. De vanartligt låga kraven på Stulic generellt här på forumet gör att den här gubben går upp i limningen fullständigt. Jag har åldrats flera år under de senaste 8 omgångarna. Stulic och JW jag klarar inte mer!
Ni som håller Stulic om ryggen oavsett vad, snälla sluta. "han satte bara en i egen kasse idag, vilken utveckling. Landslagsklass på 200års sikt. Vilken diamant!" (jag parafraserar lite grann)
Har han verkligen gjort ”avgörande misstag i match efter match”? Misstag har det blivit men i många matcher har det också varit i stort sett felfritt och en hel del fina ingripanden.
Vi har släppt in fyra mål på de senaste fyra matcherna. Med undantag för den hållna nollan mot Brage har det varit fråga om ett insläppt mål per match som är att kategorisera som ett grövre misstag eller en tavla. Då får man nog säga att "avgörande misstag i match efter match" är en i princip rättvisande beskrivning här och nu.
Att Stulic insatser inte
Mot Östersund vann vi ju så där kan väl det insläppta målet per definition inte ha varit avgörande, misstag eller ej.
Vet inte om denna semantiska diskussion har något värde alls men nej, det stämmer ju så klart att det misstaget inte var matchavgörande i meningen att det påverkade poängfördelningen eftersom vi trots misstaget vann matchen. Däremot riskerade misstaget att vara poängavgörande och var de facto avgörande för att vi släppte in målet i fråga, för att vi tappade ledningen, och för vår målskillnad.
Tycker nog att man ska låta ”avgörande misstag” betyda vad det faktiskt betyder. Annars är ju också varje räddning potentiellt ”avgörande” eftersom det bättrar på vår målskillnad.
Håller dock med dig i sakfrågan. Stulic behöver bli klart stabilare om han ska vara given förstemålvakt. Den nivån han håller idag, räcker inte och jag tycker att vi ska försöka värva ny uttalad förstemålvakt till nästa år.
Men liksom vi ska vara sakliga och rimliga i hyllandet av Stulic ska vi vara det i kritiken imho.