Håller inte heller med om att Stulic är en helig ko på något sätt. Ska dock inte sticka under stolen med att jag i synnerhet denna säsong när Nilsson svajat betänkligt har tyckt att han ska ges chansen före en inlånad målvakt. När Nilsson dessutom var så pass svag som han var under första halvan i år var ju ribban för att få fortsätta rätt låg att ta sig över.
Men nu är det även för mig bara att konstatera att det inte fungerar framöver. Efter nollan borta mot Skövde var det en tavla hemma mot ÖSK, nolla borta mot Brage, sedan en tavla mot ÖFK och till slut en riktigt grov tavla sist. Dessutom även ett gäng tveksamheter i matcherna före den sviten. SÅ många svaga insatser måste till och med jag erkänna att Nilsson inte har svarat för.
Med det sagt har Stulic också gjort bra saker. Verkligen. Och de poängtapp som kommit i de matcher han tabbat sig är inte bara hans fel. Omöjligt att säga hur det hade gått så klart, men vi förtjänade knappast ett annat resultat mot J Södra, till exempel. Däremot måste det vara knäckande för utespelarna att känna att lite vad som helst, när som helst, kan komma att innebära ett insläppt mål. Den vetskapen sprider knappast lugn och genererar säkert något ytterligare misstag per match i uteförsvaret.
Rätt säker på att Nilsson kommer starta nästa. Bara att hoppas att han tagit petningen (som från början var högst motiverad, det vidhåller jag) på rätt sätt och steppat upp från hur det såg ut i säsongsinledningen. Det behöver vi nu.