Sen på bollen, men måste lämna lite reflektioner ändå..
Streamade genom matchen sent igår, väl hemma vid en bra uppkoppling igen.
1. Oj vilka chanser vi hade att avgöra matchen tidigare.
2. Generellt en bra match där laget spelar väl, Visst faller man tillbaka väl mkt, men Stefans uttåg i halvtid, med nykomponerad högerkant som följd, blir det som ger ett bollsäkert Sundsvall möjligheten.
3. Jag tycker det är svårt att se handsen som föregår målet och domaren har också en spelare i linje från sitt håll. Ser inte att han täcker med utsträckt arm i a f. Frisparken därefter är helt korrekt, vilket är det som gör ett fint frisparksmål, utvisningen högst tveksam, men heller inte avgörande för matchens utgång, sannolikt.
4. Alexandersson. En halv fot från att sätta några bollar, men med mer matchtempo så kommer några av dessa att gå in. Uppskattar också hans bortdömda mål, den han bombar in i nättaket. Förvånar mig att inte den avvinkningen uppmärksammades mer. Han ligger ovan backlinje när närmaste backen kliver och Pavic sätter stickaren. Jag synar!
5. Ahmed, så lätt det kan se ut att vända och vrida med boll. Stabil insats.
6. Pavic, är utmärkt som högerytter. Jag kan tänka mig att han hade fått fortsätta där om inte Stefan skadat sig och Örnblom varit hel. Kan Billy spela höger?
7. Rochester, vinner en hel del boll och är rörlig, men hamnar ju lågt tillsammans med hela laget efter att Simon gått ut.
8. Kul att se lite av vår nykontrakterade junior. Måste vara ett av de längsta inhopp en Österjunior någonsin gjort. Obs, ordvits. Han har definitivt skött sin grundträning. Blir intressant att se mer av honom.
Tagga Degen!