Mycket starka bakåt igen. Det är betydligt mycket mer avslappnat Och behagligt att se Öster i år jämfört med ifjol. En i princip felfri insats bakåt. På fyra omgångar har vi alltså släppt in ett enda mål, i spel 11 mot 11 har vi inte släppt in ett enda. Det är galet starkt!
Framåt finns det dock mycket i övrigt att önska. På fyra omgångar har vi gjort ett enda mål i spel 11 mot 11, det efter en målvaktstavla. Enligt mig är det på tok för lite fart framåt, finns inte någon spelare att slå bollen på för en snabb kontring / omställning. Och det är för lite kreativitet. Hade förhoppningar på Petrovic idag, han gjorde på inga sätt en dålig match men förändrade inte heller någon matchbild.
Min snabba lösning är att Calle Johansson måste in på den centrala offensiva mittfältspositionen och de fyra spelarna längst fram ska ha en lite högre utgångsposition så vi ger oss själva möjlighet att skapa snabba omställningar. Det sistnämnda riskerar naturligtvis att påverka stabiliteten bakåt, så det är en svår avvägning. Men det är ändå intressant att den enda gång i år jag tyckt vi faktiskt spelat en riktigt bra anfallsfotboll där vi också skapade chanser var efter att Norrby tagit ledningen i första omgången, då hade vi plötsligt inget att förlora och vågade då gå framåt mycket mer.