@Villenyblom sa:
@McA sa:
@Villenyblom sa:
@McA sa:
@Villenyblom sa:
Detta P19 runket får chilla lite nu. Det är fortfarande stor skillnad på P19 Allsvenskan och S1 där max 5 spelare från hela P19 serien har debuterat i sitt seniorlag och det är samma siffra från förra årets P19 Allsvenska. P19 förlorade med 5-2 mot Räppe redan i mars. Vi kan inte ha ambition och budget för topp3 och sen starta 18-19 åringar när vi sitter på seriens bredaste trupp.
Kan nog vara värt att testa nån yngre nån gång eller? Spelet har inte direkt sprudlat sedan 2012...
Härligt språk för övrigt.
Beroende på motstånd och tillgängliga spelare så kan jag köpa att Andre kan starta någon match men annars ingen mer från P19. För övrigt så ligger 2a både framåt och bakåt xG-mässigt så att klaga på Tufas 7 månader är oerhört verklighetsfrämmande
Två olika diskussioner samtidigt men oavsett tränare så har spelet inte var i närheten av vad Roar och KGB skapade 2012. Inga yngre då heller som släpptes fram. Det kortsiktiga trumfar alltid det långsiktiga och för lag som exempelvis IFK GBG och Öster har det varit rent destruktivt.
Jag är varken Pepp eller negg ang Tufa. Säsongen kommer visa vad resultatet blir. Krasst så är man sjua nu efter 12 omg och spelet är som alltid trubbigt framåt oavsett tränare och som vanligt speciellt på Visma. Hur det ska locka folk är svårt att se.
Hoppas på seger mot Utsikten för att återkoppla till tråden men för mig måste spelet lyfta högre för att det ska funka i längden.
"Trubbigt framåt" men ligger ändå 2a bland skapande chanser. Finns mycket att förbättra givetvis men är ju som natt och dag jämfört med Velic
Verkligen! Spelet är som natt och dag. Många som förskönar det som var.
Generellt spelar vi bättre på snabbt underlag. Vårt eget gräs gynnar inte snabb fotboll.