@Lindstig sa:
@Hansen sa:
Farouk Nehdi dömer matchen. Har inte dömt Öster jätteofta. Visade ut Månz borta mot BP 2017. Dömde den där 1-4-förlusten borta mot Örgryte där Jobe gjorde hattrick.
Hur har det gått i tidigare matcher då de assisterande domarna dömt oss?
Tycker inte det känns så viktigt men eftersom jag inser att du sitter redo med anteckningsblock, bläck och fjäderpenna kollade jag upp Anders Böwing som 2017 sprang på linjen tre gånger på Myran då Öster förlorade mot Dalkurd och Helsingborg samt kryssade mot Falkenberg. Han var också med då Öster kryssade borta mot Örgryte. Hittar inget från övriga säsonger.
Gällande Mirza Rovcanin (rivigt efternamn!) skickade han oss ur cupen förra året i Hässleholm. Vid cupkrysset mot Sollentuna i våras var han med på Teleborg. Annars verkar han mest ha harvat i division 1 och det har vi ju inte gjort på ett tag.
Innan du frågar om fjärdedomaren Haris Memisevic finner jag i en intervju att en favoritarena för honom faktiskt är Myran (i alla fall 2017). Han hade då varit huvuddomare i Smålandsderbyt mellan Öster och Husqvarna vilket hade inneburit hårt tryck från läktarna. (Gissar att det var någon cupmatch men orkar inte kolla, det får du göra själv, Lindstig. :) )