• Allmänt
  • Österpoddar och poddar om Öster

Kul med Kalle från Hallands Nyheter i ARPÖ!
Ni som lyssnat på Offsides Podcast och inte hatar quiz har nog hört Spelarbussen där han var med som domare ett tag mellan Orrenius och Bengtsson.

Vi har inte förlorat ett kval sen 1964.
De låter ju positivt, traditionens makt är stor

Oldtimern Jag tror vi vinner kvalet. Jag har den känslan inom mig och min magkänsla är sällan fel

Är mötte vi Varberg hemma senast har för mig öster vann stort då

Valance

Har inte du skrivit flera gånger i år att vi kommer vara kvar för evigt i Superettan. Var den magkänslan inte värd något då? 🙂

Hansen Varför ska du alltid vara så negativ mot mig? När jag väl försöker vara positiv nä då får man skit för att man är positiv. Det var ett jävla klagande från dig Hansen

Öster förlorade ett kval mot J-södra till Superettan 2009(?) och senast blev det väl 1-1 och 0-0 mot Varberg säsongen de gick upp i Allsvenskan?

Valance
          Inget illa ment, noterar bara en förvandling från motpolerna ”vi blir för alltid kvar i SE” till ”nu kommer vi vinna kvalet”. Men man gillar det ju: jag hade behövt lite av din optimism här då jag mer tenderar att känna som ”Malte” i Radio1930 än att vi helt säkert ska vinna kvalet. 🙂

Men absolut: jag ska sluta ”klaga” på dig (även om jag nog tycker det här mer var att lyfta fram och påminna om det du själv skrivit än att klaga - du påstod ju att din magkänsla sällan har fel trots att du påstått att vi för alltid blir kvar i Superettan, vilket vi kanske blir…). Väl mött i kvalet och hoppas du får rätt när det gäller den senaste magkänslan! 💗

@Hansen I näst senaste HH var Anatoli Ponomarev den första jag tänkte på när Asien-frågan kom. Missade han här sin chans att omnämnas i ARPÖ, eller finns det planer där han ingår? Ett USSR-tema kanske?

Kalle Dahl

Ponomarev har varit med i tidigare podd. Men nu var det bara exempel på några spelare. Finns säkert fler.

Sedan visserligen ligger Azerbajdzjan i Asien men klubbarna tillhör europeisk klubbfotboll så lite svårt hur man ska räkna där.

10 dagar senare

Vårt sista avsnitt, stort tack till alla er som har bidragit genom swish och patreon <3

I avsnitt 67 ”Vårt sista avsnitt” så snackar vi om kvalmatcherna mot Varberg, vi siar om framtiden och vi tar farväl efter tre säsonger. Vi blickar bakåt och utnämner våra favoritavsnitt och uppmanar våra lyssnare en sista gång att engagera er i supporterkulturen. Tack för oss!

Har ni gillat vår podd genom åren, swisha då Östers IF, 1230 84 58 91, märk; samhällsfonden.

Finns där poddar finns bland annat här:

NonPhixion Gah! Jag såg inte detta komma. Är i förnekelse. Radio 1930 är ju en given lyssning så fort ett avsnitt är ute. Fäller fasen en liten tår här. Tack för allt! Ni är rock solid. ❤️💙

NonPhixion

Grymt jobb, härligt engagemang!

Stort tack för allt ni bidragit med!

Ni har inte vägt in mitt metala välmående i det här beslutet! Tänk om. Behöver er podd som terapi. Bästa Österpodden vi har haft!

Är Maltes katt död eller vad är anledningen? 🙁
              Tomrum de luxe.

Ja - ett enormt tapp för oss alla som som inte får nog av öster. Speciellt under vintern å när det ca 3månader till träningsmatcherna drar igång

RADIO 1930: Ni sammanfattar er gärning så bra själva i podden, hur ni lyste upp i en tid av totalt mörker och radioskugga. Ni har inspirerat era lyssnare, förstås, men också SmP och klubben. Lova åtminstone att ni inte tvekar om ni plötsligt skulle få för er att göra comeback. Det gick ju rätt bra för Stojan Lukic. För honom, alltså, inte lika mycket för oss. Ännu en uppesittarkväll? Vilken julklapp det skulle vara! ❤️💙

Var sak har sin tid och det är helt okej att sörja den tid som flytt.

Poddar är normalt inte min grej om jag ska vara helt ärlig. Typ: Samla några gubbar eller kärringar som tycker att världen behöver få veta att just dem pratar om något och låt sedan varje avsnitt efter det inledande första bli gradvis sämre och sämre tills de en dag slutligen inser att ingen lyssnar längre.

Men Radio 1930 var annorlunda. Det var som ett mjukt täcke mellan supportrar och förening som båda sidor kunde gosa ner sig i. En lugn samtalston i en tid där de flesta tävlar om att säga flest ord per minut. Inte minst intervjuerna med spelare och ledare som varit så befriat avslappnade och så mycket mer intressanta än professionell media lyckats med. För det krävs både talang och ett genuint intresse som inte bara handlar om att själva få synas och höras.

Slutligen: Att sluta med en verksamhet handlar ju inte bara om att lägga ner. Når något försvinner skapar man också ett tomrum för nya krafter att fylla. Stort tack till Pastorn och Malte för den här tiden, Jag är ett stort fan av er båda.

❤💙