@Manne sa:
Ta tillfället i akt att intervjua rävarna som varit med om svunna tider
Jag blir ibland nästan gråtfärdig när jag påminner mig om att den sista av de 15 grundarna av Östers FF gick ur tiden i oktober 2012 och att jag innan dess aldrig frågade någon av dem exakt-exakt var i Kvarnhagen de satt på det där upplaget med telefonstolpar eller i Byggmästare Pettssons förråd eller vid sågstocksvältan. Ungefär vet man ju (även om Hasse Rydén häromsistens ändrade det hela trots alla texter om att Kvarnhagen var platsen för grundandet till att de bara bestämde sig där men begav sig upp på Staglaberget för att göra slag i saken) men mer exakt hade man kunnat få av de här gubbarna i reportaget från 1990:
https://m.youtube.com/watch?v=F2iMFOlUqjg
Min poäng var alltså att som Manne hävdade hugga någon gammal stöt innan dessa blir för gamla. Vi har förlorat Stig, de 15 grundarna, Vilmos (som jag intervjuade en gång i hans kök) och Ambulans-Jonas.
Så vitt jag vet har vi kvar Karl-Erik Magnusson. Karl-Erik som lämnade huvudläktaren efter 86:56 varje gång för att slippa köerna oavsett om det var 1300 eller 13000 åskådare. Som var med på det för Österfans abonnerade tåget till kvalet i Sandviken på 60-talet. Som var med om alla gulden. Som ändå sa om Goran Jevtic 2000 att det var ”Östess beste mettback po tretti aur” (alltså sedan 1970 trots alla gulden).
En intervju med Karl-Erik hade varit poddguld. Kan det vara så att @MATTAN vet hur det är med Karl-Erik nu för tiden?