Tack för ett nytt intressant avsnitt! Genom att lyssna på Velic stärktes min förvissning om att han är rätt man för jobbet. Han vet vad det handlar om och han förstår på ett annat sätt än folk utifrån vad Öster faktiskt är. För många är Växjö bara ett hål i skogen och det är något att förhålla sig till. Det funkar inte för alla.
Naturligtvis var det intressant att höra om kontraktssituation och skadeläge. Det visar också hur mycket intressant info det finns som INTE kommer ut. De här frågorna har ju också med tidpunkten på året att göra.
Det hade varit intressant att i ett kommande avsnitt höra fördjupning kring detaljer man lätt förbiser (eller har jag fel?) i fotbollsintervjuer. Jag har tidigare tagit upp de förbisedda inkasten. Man kan också, som många större klubbar ute i Europa, fokusera på statistik (Bojanic ska till exempel ha iögonfallande bra statistik på långa diagonalpassningar, det är, enligt Jeppe Jansson, hans USP på spelarmarknaden). Tänker folk i Öster på sådant? Kan det påverka köp och försäljning av spelare? Finns det andra förbisedda detaljer i spelet som få eller ingen utifrån ser?
”Gör något själv”, hävdades det i avsnittet. Tja, kanske det. Eller också inte. Jag bor inte i stan, kurerar mig fortfarande från sviterna av Corona och har ett par andra större projekt att bli färdig med. Ett framtida projekt KAN bli en Öster-bok (beror lite på vilka andra uppdrag som kan dyka upp). Jag skriver nog bättre än jag pratar. Gör jag en podcast får den heta ”Den riktige Petter” eftersom det var så jag presenterade mig när jag under en blöt krogkväll för ca 20 år sedan träffade rapparen Petter. Jag kan avslöja att han inte blev glad. Bra avstamp!