@TheSmokingMan sa:
@Choffee sa:
@TheSmokingMan sa:
Nej, det kommer inte att bli något spel överhuvudtaget. Vår sjukvård är bara dagar från kollaps om antalet smittade fortsätter att öka i samma takt och i det läget finns bara de gamla men mycket effektiva medeltidsmetoderna kvar som Kina och Italien prövat; stäng ner precis allt och låt så mycket människor som någonsin möjligt stanna hemma. Sorry vänner, men Östers IF får stå tillbaka lite nu. Det här är ingen influensa; många, många miljoner människor kommer att dö världen över, ju sämre sjukvårdssystem desto högre dödstal och eftersom vår sjukvård redan nu börjar få slut på resurser, och vi är ju inte i närheten av något stort utbrott, så kommer vi att få se scener i Sverige vi inte trodde var möjliga om vi inte genast får ner spridningstakten. Var rädda om er, tänk på äldre och svaga i er närhet och slå lite vett i alla cyniska egoister (likt Hansens bekant som åkte till Milano mitt under utbrottet) och som bara tänker på sig själva, som inte är införstådda med eller helt enkelt inte bryr sig om att deras hosta kan döda människor i närheten. De är det riktiga problemet. Det här är inte på något sätt jordens undergång, men vill det sig illa kommer det att bli riktigt, riktigt, riktigt besvärligt det här året.
Att miljoner människor kommer dö ser jag som ganska osannolikt,
Säsongen är däremot kanske körd eller iaf senarelagd, perfekt tillfälle att införa höst-vår
Okej, tror du det fortfarande eller har du börjt lyssna på våra experter från FHM etc nu ? 113000 globalt just nu, förmodligen är det betydligt fler (då det finns ett mörkertal även om detta, med tanke på alla som dött hemma utan att det med säkerhet klassats som Covid-19). Så jo, miljoner människor kommer att dö.
Bra rutet! I Stockholm är det på riktigt. Jag är snart frisk igen, en vältränad vän på intensiven med propp i lungan. Hur hårt det drabbar oss är rena Mattantombolan. Att förneka allvaret är okunnigt. Punkt.