Funderade på detta med fotboll utan publik för att den ska överleva i år. Kollade en stund på Dortmund-Schalke i lördags och tyckte väl som många andra att det var heltrist men då kollar jag ju sällan på Bundesliga nu för tiden och har ingen större relation till fotbollen där.
Skulle PL dra igång skulle möjligen inslaget Fantasy PL kunna göra mig intresserad att se några matcher utan publik även fast jag inte har något favoritlag i den ligan.
Men däremot har jag svårt att se att jag skulle vara likgiltig över att se Öster spela matcher utan publik även om även det skulle vara ovant och lite plågsamt.
Med tanke på att man sitter och följer en Östermatch med spänning via liverapportering de tillfällen man inte har möjlighet att kolla (t ex om man är på ett bröllop) så skulle jag säkerligen följa Superettan utan publik med stor spänning i år. Väldigt trist att inte få gå på matcher men jag skulle ju gärna se av flera aspekter att serien kommer igång om man kan följa det digra protokoll som tagits fram för ändamålet. Viktigt för ekonomin att komma igång och dessutom kul att följa en annorlunda säsong i brist på en normal säsong. Även om jag är tveksam till att koppla på även DPlay så blir det något att följa resultatmässigt och diskussionsmässigt här inne.
Vad tycker ni? Vill ni ha igång det och skulle ni uppskatta att se Öster även utan publikljud?