WittonAlbion Mycket, mycket märkligt. Landskronas och framförallt HIF’s siffror sticker ut. Hur har man motiverat att ge just HIF 4,9 medan övriga Superettan-klubbar snittar runt 0,5 ? Har HIF en tio gånger större organisation ? :#
Slangen @WittonAlbion sa: Mycket, mycket märkligt. Landskronas och framförallt HIF’s siffror sticker ut. Hur har man motiverat att ge just HIF 4,9 medan övriga Superettan-klubbar snittar runt 0,5 ? Har HIF en tio gånger större organisation ? :# Bara stockholmsklubbarna och MFF som får mer än HIF. Oerhört konstigt.
Sigge Det hänger ju till den lilla delen på publikintäkterna kontra en "normal" säsong. I de flesta fall på inkomstbortfall till följd av övriga normala aktiviteter, t ex större cuper eller annat som föreningen normalt gör som inkomstbringande aktiviteter och som nu inte kunnat genomföras.
Calle01 @Sigge sa: Det hänger ju till den lilla delen på publikintäkterna kontra en "normal" säsong. I de flesta fall på inkomstbortfall till följd av övriga normala aktiviteter, t ex större cuper eller annat som föreningen normalt gör som inkomstbringande aktiviteter och som nu inte kunnat genomföras. Vad har Bois och HIF för cuper? Eskilscupen (Sveriges näst största ungdsomsturnering) är ju inte deras. Eller har den blivit så stor att Eskilsminne inte kan arrangera den själv utan har tagit hjälp av dessa bägge klubbar? Ingen jag läst eller hört men det enda skälet jag kan komma på för att Bois och HIF skulle få så förskräckligt mycket pengar?
Slangen @Calle01 sa: @Sigge sa: Det hänger ju till den lilla delen på publikintäkterna kontra en "normal" säsong. I de flesta fall på inkomstbortfall till följd av övriga normala aktiviteter, t ex större cuper eller annat som föreningen normalt gör som inkomstbringande aktiviteter och som nu inte kunnat genomföras. Vad har Bois och HIF för cuper? Eskilscupen (Sveriges näst största ungdsomsturnering) är ju inte deras. Eller har den blivit så stor att Eskilsminne inte kan arrangera den själv utan har tagit hjälp av dessa bägge klubbar? Ingen jag läst eller hört men det enda skälet jag kan komma på för att Bois och HIF skulle få så förskräckligt mycket pengar? HIF har ju förvisso högst publiksnitt, men skillnaden är ju inte så stor att det motiverar denna enorma skillnad till andra klubbar
Sigge Beror också på skickligheten hos den/de som söker, hur de kan styrka sina uteblivna intäkter etc. Många parametrar. Ser bara på klubbarna i bandyn hur mycket det skiljer där vissa har fått noll eller lågt medan andra fått mer. Den som är intresserad av att stånga sig blodig kan gärna få bli min assistent, lagt ett par hundra timmar bara på dessa frågor det senaste året.
WittonAlbion @Sigge sa: Beror också på skickligheten hos den/de som söker, hur de kan styrka sina uteblivna intäkter etc. Många parametrar. Ser bara på klubbarna i bandyn hur mycket det skiljer där vissa har fått noll eller lågt medan andra fått mer. Den som är intresserad av att stånga sig blodig kan gärna få bli min assistent, lagt ett par hundra timmar bara på dessa frågor det senaste året. Tack för ditt fina arbete i Åby Tjureda, Sigge :+1:
Slangen @Sigge sa: Beror också på skickligheten hos den/de som söker, hur de kan styrka sina uteblivna intäkter etc. Många parametrar. Ser bara på klubbarna i bandyn hur mycket det skiljer där vissa har fått noll eller lågt medan andra fått mer. Den som är intresserad av att stånga sig blodig kan gärna få bli min assistent, lagt ett par hundra timmar bara på dessa frågor det senaste året. Men inte kan väl den som skickade HIF:s ansökan vara så mycket skickligare än alla andra? Är verkligen genuint nyfiken på vad som ligger bakom.
NonPhixion Öster missar en hel del pengar även i år bland annat pga inställda LF-cupen, har ni någon krona över, så tveka inte att swisha iväg den till Öster https://twitter.com/OstersIF/status/1474005532352655384?s=20
Calle01 @Eckart sa: Är det anställd någon ny säljare efter Peo? Borde vara en ytterst prioriterad fråga. Nej, det hade säkert kommunicerats frän Öster om det varit klart. Det är det enda som oroar mig i dessa tider.
Calle01 Östers årsredovisning tillgänglig för medlemmar. Förra årets resultat knappt 50 000 kr plus. Eget kapital, drygt 2,1 miljoner.
Slangen @Calle01 sa: Östers årsredovisning tillgänglig för medlemmar. Förra årets resultat knappt 50 000 kr plus. Eget kapital, drygt 2,1 miljoner. Någon med kunskap får gärna gå in lite mer på vad man kan läsa ut av årsredovisningen, för oss ekonomiska amatörer.
Valance @Calle01 sa: Östers årsredovisning tillgänglig för medlemmar. Förra årets resultat knappt 50 000 kr plus. Eget kapital, drygt 2,1 miljoner. Bara 50 000? de fick ju en del matcher med publik hur kunde det bara bli det är ju min fråga? Det borde ju bli en hel del mer än det
Slangen https://www.minboll.se/sport/oster-redovisar-ekonomiskt-plus-pa-arsmotet-dc50e5ce/ Österkoncernen redovisar ett plus på 220 000 kronor (före skatt). Motsvarande resultat för föreningen blev 50 000 kronor. – Det är starkt att göra plusresultat under ett pandemi-år, kommenterar klubbdirektören Jens Magnusson och påminner om att Öster under gångna verksamhetsåret gjorde flera satsningar.
Valance @Calle01 sa: Resultat för koncernen innan skatt, plus 217 294 kr. Efter skatt, 49 988 kr, plus. Tack Sverige för den jävla höga skattenivån. Att du efter har tjänat 217 000 har mindre än 50 000 kr kvar efter skatt är fan ett jävla rån. Förjävligt.
Johannesson Nu skiljer de ju på föreningen och koncernen. Rätta mig om jag har fel någon, men i koncernen ingår väl arenabolaget, restaurangen etc. Reslutat för koncernen: 217 tkr Resultat för föreningen: 50 tkr
Calle01 Reslutat för koncernen: 217 tkr Resultat för föreningen: 50 tkr Nej, beställ årsredovisningen om du är medlem. Jag har tagit siffrorna från koncernens resultaträkning.