Jag åker ju inte buss eftersom jag redan är i Halmstad men ändå märkligt att så många fler åker till Jönköping en tisdag än till Halmstad en lördag. Resan är inte längre nu och det är inte dyrare heller eftersom entrén är gratis.
Kollegan på jobbet som håller på hbk och ska på matchen (och även åker på bortamatch ibland för hbk) undrade hur uppladdningen skulle se ut för alla som ska invadera på lördag och trodde inte vad jag sa när jag sa att det knappt går att få ihop en buss. Som han sa: kort resa, lördag, gratis entré, vi har häng på kvalplats. Vad är fel liksom?
För att förtydliga: som vanligt ingen kritik mot de som åker och brukar åka med eller de som fixar resan. Bara ett märkligt fenomen då ju intresset för Öster känns stort och med framtidshopp. Är det så jobbigt att vara borta på en lördag? Är ju liksom inte varje helg. Snart är säsongen slut och vi har en lång vinter då man kan sitta hemma och kura i soffan.
Hoppas och tror som någon ovan sa på desto fler i bilar från olika håll, det passar inte alla att åka med bussen av olika anledningar.
Så en samlingsplats och tid blir väl bra att gå ut med oavsett bussintresset.
Kämpa på, RödaBlå! 🤗