Tror en ombyggnation är väldigt långt borta även om även jag gärna sett ett etage på Södra. Visma är i konstruktion väldigt likt Ullevi men tar in 6000 färre. Tänker att om klacken växer som vi hoppas får vi hitta ett sätt att synka nedre och övre snarare än att hoppas för mycket på en ombyggnation.
Ombyggnationer är komplicerade då arenans hela förutsättningar måste förändras. Man kan inte bara ta bort övre etage och bygga vidare på nedre, så enkelt är det inte. Tittar man på siffror från andra arenor som byggs om ser det givetvis väldigt olika ut. Den mer rejäla upprustningen av Olympia gick väl på runt 400 miljoner, men det var en äldre arena med mer omfattande upprustning. I Halmstad har man i omgångar också diskuterat upprustning med förstärkta kortsidor, där har jag läst om summor upp mot 100 miljoner. I Halmstad kan man dessutom börja mer från scratch utan att ta hänsyn till betong och stommar som redan finns.
Jag han egentligen mer eller mindre nada om byggbranschen men tror att med dagens ökade priser att vi är närmre 100 miljoner än 20 iaf