@Calle01 sa:
@jbo sa:
Att, likt blåvitt, anordna en sektion för de under 15år tror jag skulle ge nya supportrar på sikt. Preppa sektionen med bland annat flaggor.
Ha nån/några vuxna som ”fritidsledare”på plats. Då skulle föräldrarna kunna lämna av sina barn men ändå veta att de finns nån vuxen med dem.
Något organiserat för ungdomar vore jättebra. Men däremot tror jag inte på en egen sektion. Jag tror en på en placering precis jämte klacken, antingen närmast city eller andra sidan. Det blir roligare för alla parter. Och jag menar verkligen jämte klacken, inte 20 m bort. Har svårt att se att föräldrar inte skulle våga ha sina telningar nära klacken. Speciellt inte om det är organiserat. East Front är en snäll och trevlig klack.
Hösten 1993 fyllde jag 15 och då var jag på vippen att åka med East Front till Norge. :) Men det var lite andra tider kanske.
Året efter det gjorde jag första bortaresorna bl a med poliseskort in till Gamla Ullevi och den allra första var till segern på Vångavallen då en legend satte Österflaggan på mittpunkten och marscherade i ”takt” till orkestern. (Hör mer i Radio1930-intervjun med Lindstig senast.)
Så att stå med EF på hemmaplan: helt lugnt. Mina barn har sprungit arenan runt själva när jag stått i klacken emellanåt.
Och vår egna SLO Rasmus kom ju en gång till EF med sin pappa (som jag åkte med in på en bondgård då vi åkte fel på väg till cupmatchen i Myresjö sommaren 1994 då Rasmus väl inte ens var född) och trots det har han nu en så fin och ansvarstagande karriär. :)
Lite s k anekdotisk bevisföring månne men bättre än inget alls. :)