Kungliga biblioteket (KB) i Stockholm har, förutom pliktexemplar av alla böcker som trycks i Sverige, även något som kallas vardagstryck. Det är allt sådant som trycks, men som inte är tidningar eller böcker - exempelvis broschyrer, affischer och även en hel del som är materialmässigt mer svårplacerat. Jag har beställt fram material av den här typen. De mest fantastiska och häpnadsväckande saker finns bevarade (en del är hundratals år gamla). Det skulle förvåna mig om det inte finns något från Öster bevarat i dessa samlingar (exempelvis foton, kanske hela fotoalbum). Just nu har KB väldigt begränsade öppettider, men det lär lätta framöver. Jag ska ta mig en titt då (förutsatt att jag har blivit kvitt Corona-hostandet, det är en jäkligt seg sjuka kan jag tala om...).
Jag tänker mig alltså att det skulle kunna vara bortglömt fotomaterial och/eller kanske affischer som få eller ingen annan har sparat.
Ytterligare ett arkivspår kan vara de olika nationella förbund som Öster tidigt lär ha haft kontakter med. Jag förmodar att klubben har registrerats i förbunden. Det kan finnas intressant information i dessa dokument (personuppgifter, ekonomi, anläggningar etc).
P. S. Östers jubileumsbok från 1955 ska jag också kolla upp.