Jag har en tanke att ha en återkommande ramsa som sjungs vid varje hemmamatch vid samma tidpunkt. Förslagsvis i ex. tionde matchminuten. Fördelen med att ha en ”tidig” tid är att oavsett hur dåligt Öster har startat matchen så är den ändå inte körd. Det kommer stora bortaföljen nästa säsong, kan man då locka med sig lite övrig sittplatspublik i en lätt ramsa så mäter vi oss och förhoppningsvis t.om sjunger ut bortaföljet tidigt i matchen vilket kan ge lite ringar på vattnet resten av matchen att sittplatspubliken kan fortsätta bidra med lite röststyrka i ramsor de känner igen.
Mitt förslag till ramsa:
Klacken-Östers if vårat lag
Aktiv sitt-Fullt på stå ett jävla drag
Klacken-Vi är Smålands bästa lag
Aktiv sitt-Å vi vinner varje slag
Klacken-Teitur var en stor atlet
Aktiv sitt-Stickan är ju vår profet
Klacken-Fyra guld har bärgats hem
Aktiv sitt-Snart så kommer de va fem
Klacken-Vi är Smålands bästa klack
Aktiv sitt-Kalmar är ett rövarpack
Klacken-Vi ska kaoza ska ni se
Klacken och aktiv sits-Alla reser sig på tre
Alla-Ett
Två
Tre Här försöker alla supportrar att ”vifta” upp så många som möjligt av den övriga sittplatspubliken.
Klacken- Framåt dom röda
Aktiv sitt+övrig sitt- Här kommer Öster
Klacken- Framåt dom röda
Klacken- Framåt dom röda
Klacken- Framåt dom röda
Osv.osv
Förhoppningen är att kan man ”vifta” upp ett par hundra extra som ställer sig upp så kanske det kunde bli ringar på vattnet även där. Matchen efter kanske ytterligare några hundra ställer sig upp och tillslut så kanske man får med sig hela kortsidan. Min övertygelse är att har man fått personer att ställa sig upp ( vilket antagligen är det svåraste ) då kommer de garanterat att sjunga med om det är en ”lätt” ramsa. I detta fallet ska de bara lära sig tre ord när de går in och stöttar aktiv sitt…