@Peter
_
Hansen sa:
Fastnade lite i åldrar nu när HBK är på väg upp igen med en mittback som fyller 39 år innan nästa säsong startar. Varberg har Stojan Lukic i mål emellanåt i Allsvenskan och han fyller 41 i vinter.
Så min farhåga över att en vältränad Johan Persson fyller 37 nästa sommar kanske är lite överdriven. Ska vi bygga ett lag som nästa år ska ta sikte på bli ett topplag (vi kan ju inte bara vara ett mittenlag mer än ett år i rad traditionellt sett) så kanske en byggkloss kan tillåtas tillhöra kategorin ”äldre äldre”?
Håller definitivt med. De idrottsmän som har lite tur med att vara hyfsat skadefria och sköter om sin kropp kan ha väldigt långa karriärer på en god nivå. Ökad kunskap och erfarenhet hos storklubbarnas medicinska team har bidragit till fler och fler "överåriga" spelare som bidrar till sina respektive lag. Det som jag tror avgör när en spelare väljer att lägga av är bristren på motivation. Tänk att vara i yngre medelåldern och träna kanske tio gånger i veckan, varav hälften fyspass, när man i stället kan stå vid grillen med en öl i näven. Uppenbarligen är Big Z nykterist och chillar inte heller vid grillen.
i JP:s fall är jag säker på att att han kan bidra till Östers framgångar ytterligare ett par säsonger om han har lusten och får stå över matcherna som spelas på konstgräs.