@Vikash sa:
@Villenyblom sa:
Önskelistan 2020 med alla som har utgående som känns någorlunda realistiska, ingen jättekoll på försvarare i div1 men Rydén och co bör pricka in någon i listan iaf.
AS-klass: Al-Ammari(endast realistiskt om vi går upp),
Hög S1: Hamidovic(Keene), Erik Andersson(PP10/MP2), Fagerström(Mehic), Sabetkar(Lunkan), Tronet(Petro), Mai Traore(Keene, vet ej kontraktet),
Bra S1: Kojic (Stefan), Sjöberg(CM), Granath(Lunkan), Ayaz(PP10/MP2), Andersen(Keene), Westermark(Keene), Bbakka(har dock kontrakt men inte dyr att lösa om ufc åker ner), Yaldir(Petro), Glasberg(Stefan), Pärsson(Keene), Ejupi(lite orealistisk men)
Medel S1: Svedberg(CM), A.Krasniqi(Stefan)
Talanger: Pichkah(CM), Palmlöf(CM), H.Söderström(CM), Mörfelt(VM), Bonnah(CM), Alnator(VM) V.Eriksson(MB)
Okänd förmåga: Simon Karlsson Adjei(vet ej kontrakt), Coffey(Keene)
Bra lista. Håller med om många, men inte alla.
Om vi går upp:
Håller med om att Al-Ammari vore en drömvärvning. Finns nog en liten chans men bara om vi går upp. Hamidovic tror jag är möjlig under samma förutsättningar, vad jag förstår är han sugen på att röra på sig. Men vill nog till Allsvenskan, har mycket svårt att se att han hamnar i Öster om vi spelar SE nästa år. Ejupi tycker jag håller AS-klass eller åtminstone hög SE. Går vi upp tror jag en värvning där är hyfsat realistisk, och en bra sådan för central mittfältsbrädd. Det jag sett av Mai Traore håller han nog fan AS-klass, absolut drömvärvning tillsammans med Al-Ammari. Men många klubbar är där och rycker tror jag, är nog bara något sånär realistisk om vi går upp. Två namn som inte är med ovan men som vore riktigt bra värvningar och KANSKE också realistiska vid uppflyttning är Oscar Pettersson (gör det bra i Akropolis nu men gissar att Djurgården vill förlänga där) och Johan Stenmark (absolut, han spelar i Kalmar men bara roligt om vi kan sno från dem om vi möts i hissen, han är helt okej nu, men hyfsat stor potential, bara 21 år och mittback). En spelare i SE som inte är med på din lista men kanske vore något om vi gick upp (tror inte realistisk annars, kostar säkert mer än det smakar) är Oliver Berg. Lindell i Degerfors hade varit perfekt som ny högerback men han är nog inte realistisk om inte Degen misslyckas med att gå upp, och det tror jag inte de kommer göra. Övriga på din lista tycker jag inte är värvningar för oss om vi går upp, undantaget de du rankat som talanger och kanske några andra, typ Sabetkar, om de värvas som tydliga back up-spelare.
Om vi inte går upp:
Många namn på listan som är intressanta då, med reservation för att jag som jag skrivit ovan inte tror att alla är realistiska om vi är kvar i SE. Håller med om att Fagerström håller hög SE-klass men skulle Öster och Mehic inte komma överens om nytt kontrakt tycker jag Stulic ska bli förstamålvakt och att vi bör ta in en andrekeeper, kanske Gal från Degen typ. Erik Andersson vet jag inte om jag håller med om att han håller hög SE-klass, egentligen samma med Tronet. Men skulle vara bra värvningar ändå. Westermark tycker jag det är riktigt snällt att ranka som bra SE-klass, vill inte se honom i Öster även om han är något slags superbudget-Keene. Yaldir tycker jag inte heller är så bra, hellre Demte i så fall. Övriga håller jag i princip med om även om jag inte direkt skulle bli otroligt exalterad om Öster värvar Ayaz. Ett namn för centralt mittfält som inte är med på din lista skulle kunna vara Norrbys Savolainen, tycker han håller i alla fall bra SE-klass.
Enig om mycket, gjorde listan mest ifall vi skulle stanna kvar endast. Traore är med Bulut helt brutal i Vasa så det hade vart en dröm att få in. Tycker Ejupi inte vart bra iår och gillar inte hans loja spelstil så därför jag rankar han lite lägre. Hamido lär hamna i AS oavsett med södra eller någon annan men inte helt omöjligt om han är klubblös allt för länge. Pettersson är realistisk men sett alldeles för lite av för att veta vart han står, Stenmark tror jag förlänger oavsett division. Berg kan va alternativ om vi skulle upp men tror han flyttar hem istället. Lindell tror jag förlänger, Sabetkar höll jag högt förra året men inte lika bra iår men fortf brutalt bra mittback. Tronet och Andersson är båda grymma bara att deras lag suger. Westermark är bättre än Keene och Yaldir tycker jag är stabil och mångsidig. Savolainen är bra men tycker hans börjar bli till åren.