@ÖIF135 sa:
Har tagit mig friheten att skriva några övergångar öster kunde behöva, har gått realistiskt och skrivit spelare som kan tänka sig att gå till Öster.
Skriv gärna vad ni tycker :)
Ekin Bulut, Vasalund
Vann skytteligan i Division 1 norra
Isaac Boye, Umeå (på lån från Örebro)
Gjorde mycket mål i norrettan och även två mot frej i kvalet. Tillhör örebro så borde gå att plocka in
Philip Hellqvist (Brommapojkarna)
Kan spela både anfallare och bakom anfallaren. Gjorde en del mål allsvenskan 2018 och om han inte hade varit borta stora delar av denna säsongen så hade han nog hållt BP kvar i Superettan. Visade hur bra han var när han kom tillbaka.
Gjenis Zeqiri, Laholm
Dålig koll på han här men tog med han för att han nämnts tidigare. Ska provspela med öster om jag förstår rätt
Linus Olsson, Landskrona
Vann interna skytteligan i Landskrona denna säsongen. Kan bli Helgs ersättare
Sumar Almadjed, Landskrona
Väldigt bollskicklig mittfältare, hade plockats från division 2 enligt kommentatorn
Besard Sabovic, Djurgården
Var på lån i Dalkurd senaste säsongen och var nog lagets bästa spelare. Kan vara nyttig för Öster.
Pedro Ribeiro, Ik Frej
Frejs kapten, kan spela både mittback och mittfältare. Lite tveksam på denna då det kanske inte är den spelartypen vi behöver men om Johan skulle lämna/lägga av så är det rätt ersättare
Fritjof Björkén, Brommapojkarna (utgående kontrakt dock)
Ja vad behöver jag säga, vi alla vet hur bra han är våran högerspringare ;)
Freddy Winsth, IFK Värnamo
Jag nämnde honom i somras när det såg som mörkast ut men istället lånades Johannes Vall in. En väldigt bra vänsterback som förtjänar att spela högre än division 1
Philip Andersson, Landskrona
Jag tyckte själv att han var bättre än Nwadike. Landskronas kapten vore en perfekt mittback att ta in. Vill han lämna landskrona är frågan dock...
Nu har jag tagit min tid så läs gärna igenom och säg vad ni tycker :)
Citerar detta inlägget 1 år senare för att utvärdera hur det gick för dessa spelare. När jag skrev denna lista så hade Öster precis slagit landskrona. Ni kan läsa min dåvarande beskrivning i det gamla inlägget.
Klubben bredvid namnen är deras dåvarande klubb inte nuvarande :)
Ekin Bulut, Vasalund
Var väll typ lika bra i år, klar för Sirius
Isaac Boye, Örebro
På lån hos Ljungskile och gjorde 1 mål innan han blev återkallad. Var dock aldrig ordinarie. Kom från en succésäsong med Umeå.
Philip Hellqvist, BP
4 mål på 12 matcher i Sydkorea.
Gjenis Zeqiri, Laholm
Provspelade med Öster. 1 mål på 18 matcher för Eskilsminne :sleeping:
Linus Olsson, Landskrona
”Helgs ersättare” slog ut Öster ur cupen. 10 mål på 21 matcher.
Sumar Almadjed, Landskrona
Såg bra ut i kvalmatcherna mot Öster därför tog jag med honom. Kvar i Landskrona och har ingen uppfattning hur han har varit. 0 mål i år, assist finns ingen statistik för.
Besard Sabovic, Dalkurd (Lån från Djurgården)
Gick till Järdlers Mjällby. Blandad säsong för honom, spelade både 10a och innermitt. Blev uttagen till u21 landslaget. 4 mål och 1 assist på 19 starter.
Pedro Ribeiro, Ik Frej
Stark säsong i Frej, lämnade för Västerås där det gått sämre. 12 starter och 4 inhopp.
Fritjof Björkén, BP
Gick till Tff, tycker inte att han ser alls lika bra ut.
Freddy Winsth, Värnamo
Kvar i Värnamo, kan spela på båda kanterna. Börjar bli lite till åren men skulle nog fortfarande vilja ha honom. Spelar förmodligen i Superettan 2021. Antingen med Värnamo eller annan klubb.
Philip Andersson, Landskrona
Läsa bara det jag skrev om Winsth men byt ut Värnamo mot Landskrona :)
Känns som att det blev lite blandade resultat för dessa spelare. Har redan börjat anteckna spelare som jag skulle vilja se i Öster. Men jag väntar med att publicera dessa tills säsongen är över :)