Dess bör potentiellt kunna ersätta Petar: Mervan Celik, Wilhelm Loeper, Oliver Berg, Junes Barny.
Oliver Berg har tidigare spelat ytter men var senaste säsongen innermitt i Sundsvall. Mervan Celik är väll lite speciell som person men han skulle kunna prestera bra.
Tror inte det är aktuellt med någon av dessa du nämner. Loeper lär hamna i AS, så även Barny alternativt Göteborgsklubb i SE. Celik tror jag inte passar in i profilen av spelare vi letar efter och lär stanna på västkusten el utomlands igen. Oliver Berg vore intressant men spelade som du nämnde främst centralt förra säsongen.
Om jag skulle peka ut den mest troliga av de du räknar upp vore det nog ändå Barny. Ersätta en journeyman med en annan i så fall. Drömmen vore Loeper.
Är verkligen Loeper så orealistisk? Det ska ju tydligen finnas allsvenska bud på bordet men inget verkar ju hända på den fronten. Öster borde ha hört av sig iallafall. Loeper hade passat perfekt.
Med den ålder och utveckling han har haft borde han vara hett villebråd. Kanon om vi kunde landa en sådan värvning.
Det här kanske inte har med nånting med saken att göra mer än spekulation om attityd men så här skrev en skribent i Degerfors uppflyttningsstinna svenskafansforum häromdagen angående att Kant-Loeparen Loeper inte anslutit till dem:
” en av årets kommentarer måste ändå Mr Seator ha stått för:
Det är en av de hemska matcherna i slutet. av serien. Spelet stämmer inte alls. Nerverna utanpå skjortan på de flesta DIF-are... Wilhelm Loeper har precis kontrat in ett otroligt tungt baklängesmål. Han springer fram till en av de rödvita balkongerna vid Tunavallen och hånfirar. Nästa gång han närmar sig samma balkong för att slå en hörna får han höra :
- Din lilla nazistättling !
Oavsett...
Loeper må vara en talangfull fotbollspelare men kommer man från Ulrikagatan, i Oscars förs. nära Diplomatstaden - Babylonien, kan man ha en attityd som inte passar så bra på Bruket.
Tror att Werner & Co. (som vanligt) hade koll och
därför inte signade ovan nämnde.”
En aktion speglar dock inte allt. Supporterfavoriten David Johannesson har rivit sönder sin matchtröja efter att ha blivit utbytt och armbågat en lagkamrat i ögat med mening. Ändå vet vi vilken fin människa han är och jag och flera andra värderar David högt.
Dock så kan jag tänka mig att Loeper kanske inte har den bästa attityden men jag har ingen riktig uppfattning.
Sen kan ju också klubben han spelat i och medspelarna påverkat hans attityd.
Är väl visserligen många som dömt ut Älgen efter den sönderslitna och i soptunna kastade tröjan men absolut ska det inte dras slutsatser av bara en aktion men visst är det en lovande attityd av Loeper att håna bruket, det måste du väl hålla med om? :) gillar honom redan..