@ÖIF135 sa:
@Kalle Dahl sa:
Hoppas man undersöker möjligheten att låna in Ylätupa. Bör lånas ut igen för speltid, vilket han har större chans att få här än i allsvenska klubbar. Känner nog Tatu från u-landslagen dessutom.
Intressant verkligen, hur dyr skulle han vara om man istället ville värva honom permanent? Hade varit en klassvärvning.
För dyr, gissar jag. Anses sitta på stor potential så AIK (som har 2 år till med honom) föredrar ett lån framför att ge bort honom, gissar jag. Då han var hypead när han kom från Ajax gissar jag att han har hög lön med våra mått mätt, en lön som han säkert vill behålla. Att AIK lånar ut och står för en del av lönen (i utbyte mot att i framtiden kunna sälja honom eller hämta hem honom) känns som lösningen som kommer närmst win-win för de båda. Gissar jag.
@Villenyblom sa:
@Kalle Dahl sa:
Hoppas man undersöker möjligheten att låna in Ylätupa. Bör lånas ut igen för speltid, vilket han har större chans att få här än i allsvenska klubbar. Känner nog Tatu från u-landslagen dessutom.
Läst mycket om honom och har misslyckats i både allsvenskan och i Veikkaus, tror inte ens han platsar hos oss
Ungefär exakt så det lät när Calle lånades in. Han är 21 år, så inte omöjligt att han fortfarande utvecklas. Såhär gjorde iaf ingen av våra grabbar när vi mötte Kälma månaden innan:
https://twitter.com/henokgoitom/status/1237117343504961536