@Plantagenparkeringen sa:
@Villenyblom sa:
@Plantagenparkeringen sa:
Gissar att man fått tips om en rätt tung värvning som Astrit och sen inte kunnat säga nej trots att det kanske inte passar in i planen för nyförvärv med nuvarande uppställning. För nog behövs mer rörlighet i en sån typ av position. Å andra sidan finns både Calle och Pavic som ger rörelse, inte så mycket överraskning där. Astrit hade i en släpande roll gett mer tyngd i huvudspel och säkert kunna spela fram både Mortensen och Calle. Eller att man tar bort Drott och spelar med Rochester och Astrit i ett innermittfält. Han verkar göra en handfull mål under en säsong och danskarna kanske är påväg bort.
Ev kan man också se att vi går över till 3-5-2 alt 4-5-1 och ger plats för ytterligare på mittfältet. Men fortfarande med risken att vi saknar för lite flärd ute på kanterna. Silverholt eller Tartu går upp på yttermitten? Tyckte finnen såg bra ut 1 mot 1 på Youtube iaf :)
Vi har redan lagt pengar på Hauksson och ska nu anpassa ett helt spelsystem på ett osäkert kort som har suttit mer i en tv-studio än att spela fotboll det senaste året. Rörelse? Han är inte snabb och gör endast sin gubbe tack vare hans teknik. Tyngd i huvudspelet? Vi har danmarks Falcao, JW som gjorde 4-5 nickmål förra året och en 190 lång Alexandersson. Dessutom är han bara lång och har varken mod eller spänst enligt min uppfattning. Idén om att ha 2 spelfördelande innermittar är också helt obalanserat. Ska ett innermitt få ut maximal utdelning så kan det inte bestå av två Pogba som ska både pressa, vinna boll och sen spelfördela. Därför Drott och Rochester funkar bra tsm är för att dem kompletterar varandra. Sorry om jag flamear men kliar i fingrarna när man ser sånt här :p
Jag försöker tänka i hur man hade kunnat använda en spelare med allsvensk topplagserfarenhet i sin bästa ålder. Vi ska vara nöjda med det spelarmaterialet vi har och tro det kommer gå oss kvalplats? Om nu han är på gång in så tycker jag det är rimligt att spekulera kring hur man vill använda honom.
Han ska inte värvas överhuvudtaget utifrån min risk/reward analys. Vi har helt stackat innermittfällt och behöver prioritera en ytter före en femte innermitt i en formation där det endast krävs 2. Man kan spekulera hur mycket man vill men mycket logik i det hela existerar inte i mitt tycke. Och ja vi har goda chanser att gå upp iår och en värvning av Ajdarevic hade knappast öka dem chanserna