@Sheriffen sa:
@Villenyblom sa:
@Peter
@Villenyblom sa:
@Sheriffen sa:
Astrit hade varit ett riktigt bra nyförvärv! Han är också en bra snubbe trots sitt lite skamfilade rykte. Tror det hade kunnat bli fantastiskt bra.
Enig! Massor av erfarenhet av att sitta i studio och kommer ta ÖIF-TV till en ny dimension. Skulle två st av Hauk, Engqvist, Rochester och Drott vara borta så kan han göra ett inslag av "inside Öster" från bänken
Fattar sarkasmen men att få in en spelare som kan göra en nystart så kanske han kan spelas på samma sätt som Calle & Petar gjorts: bryta in från kanten. Men jag har studerat Ajdarevic alldeles för lite för att veta hur han kan spelas, ska erkännas. Går han med på en lön som inte är jättehög och ju kommer gratis skulle det väl kunna vara ett bra alternativ för att inte ha för tunn trupp. Självklart ser jag hellre Zahiren få sitt genombrott från kanten men det ska man kanske inte förvänta sig.
Tekniken och blicken ligger på allsvensk nivå men är lika snabb som Örnblom och kommer aldrig nånsin orka mer än 65 minuter. Sitter man redan på seriens bästa innermittfält (4st där 2 startar) så ska inte en kotte in mer utom U19. Finns de så mkt utrymme så hade jag hellre sätt Jonathan Ring ist även om den är helt orealistisk
Varför skulle han aldrig orka mer än 65 minuter? Under sin tid i Örebro och Norrköping var han en annan spelare än under tiden i Djurgården där han inte var bra.
En kille som var ordinarie och stundtals bra i AEK lär hålla rätt bra superettan klass.
Senaste gången han gjorde 90min var i okt 2019 och är helt otränad och ska spela YTTERMITTFÄLTARE där han aldrig nånsin har spelat och har inte heller egenskaperna för det. Hur Astrit presterade för 5-6 år sen är totalt orelevant. Hoppas inte man hade samma argument för värvningen av Keene när han mötte firma Cavani, Lavezzi Hamsik för 10 år sen eller spelade i PL. Det är klart att han skulle kunna bli bra i S1 med rätt guiding och motivation men vi har 4 (!!!!!!) där 2 går in i princip alla lag, en som går in stor majoritet och en yngre som hade platsat i ungefär hälften (tyckte engq var bäst på liveträningen så ingen random take).